گروه : اجتماعی /

شناسه: 4122

29 فروردین 1403 03:08

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مسئول خانه ریاضیات گنبدکاووس؛ دانش‌آموزان گنبدي 299 ديپلم افتخار از مسابقه ریاضیات کانگورو كسب كردند

مسئول خانه رياضيات گنبدكاووس گفت: نتايج مسابقه جهاني رياضيات كانگورو اعلام شد و دانش‌آموزان شهرستان گنبدكاووس در مجموع 299 ديپلم افتخار اين دوره از مسابقات را كسب كردند.

به گزارش قابوس نامه، شمس‌الدين طلابي با بیان این مطلب افزود: این مسابقه با شرکت بیش از 7 میلیون در 70 کشور دنیا و در کشور جمهوري اسلامی ایران نيز قريب به 100 هزار نفر و در استان گلستان 1790 نفر و از شهرستان گنبدکاوس 1117 نفر شرکت نمودند.
وی با اشاره به اینکه با دريافت نتايج مسابقات مشخص گرديد كه تعداد 299 نفر از دانش‌آموزان عزيز گنبدي موفق به كسب ديپلم افتخار انجمن رياضيدانان بدون مرز فرانسه شده‌اند، افزود: در گنبدكاووس بيش از 100 آموزشگاه در مقاطع مختلف تحصيلي در اين مسابقه شركت كردند، دیپلم افتخار۳۰٪ برتر به دانش‌آموزانی تعلق گرفته است که جز ۳۰٪ برتر استان در پایه خود باشند به شرطی که نمره آن‌ها از نمره میانگین کشوری در پایه خود بالاتر باشد.
وي تأكيد كرد: به محض دريافت اسامي برتر كشوري دانش‌آموزان به نحو شايسته‌اي از تمامي اين عزيزان تقدير خواهد شد.
شايان ذكر است؛ مسابقات ریاضیات کانگورو یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های ترویج ریاضیات در دنیاست که با هدف ارتقای درک ریاضی دانش‌آموزان و رشد توانمندی آنان برای لذت بردن از فعالیت‌های هوشمندانهٔ ریاضی برگزار می‌شود. این مسابقه در گنبدكاووس همزمان با سراسر كشور در  31 فروردین ماه 96 برگزار شده بود.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو