گروه : اجتماعی /

شناسه: 4270

29 اسفند 1402 08:27

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون استاندار گلستان تاکید کرد؛ استفاده از ظرفیت خانواده در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس در آستانۀ هفته مبارزه با مواد مخدر با عنوان این مطلب که بیش از 100 برنامه فرهنگی ،هنری و ورزشی در این هفته برگزار می شود بر توجه به محتوای برنامه ها و استفاده از ظرفیت خانواده در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب تاکید کرد.

به گزارش قابوس نامه، عبدالقدیر کریمی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود: امسال در استان  از 10 تا 16 تیرماه به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر در نظر گرفته شده و برنامه های متنوع با همکاری کلیه های نهادهای عضو شورا در شهرستان اجرا می شود.
وی اذعان کرد: برنامه ها در حوزه های مختلفی که عنوان شد و در قالب هایی چون همایش پیاده روی، جشن های خانوادگی ، نمایشگاههایی با محتوای مبارزه با مواد مخدر و نمایش های خیابانی است و در کنار آن افتتاح 5 مرکز آموزشی، درمانی و تولیدی را در شهرستان خواهیم داشت.
کریمی در ادامه تصریح کرد: با همکاری مدیرکل بهزیستی گلستان نیز  از محل مادۀ 16 ، مرکز ترک اعتیاد ویژۀ معتادان متجاهر در این هفته در این شهرستان راه اندازی می شود.
تشکیل اکیپ ویژه و سیار کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان
رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبد نیز در جلسه گزارشی از روند اقدامات خود در راستای مبارزه با مواد مخدر ارائه کرد و گفت: تیم سیاری برای کاهش آسیب های اجتماعی، تشکیل شده است تا خدماتی به زنان باردار و جوانان و افراد در معرض خطر ارائه دهد.
فرهاد بدیعی افزود: از ابتدای امسال این تیم سیار توانسته است 800 بسته غذایی بین این افراد توزیع کند.
وی تشکیل تیم مددکاری با همکاری هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) ،کارگاههای آموزشی چون  آموزش80 نفر در حوزۀ غربالگری الکل، آموزش مهارت "نه گفتن" برای سه هزارو 136 نفر،آموزش پیشگیری از اعتیاد برای 150 نفر و همچنین آموزش مهارت "نه گفتن" ویژه جوانان با آموزش 818 نفر را از دیگر اقدامات مرکز بهداشت عنوان کرد.
بدیعی خاطرنشان کرد: تا کنون  11 هزار سرنگ بین افراد معتاد توزیع و 7 هزار و 472 سرنگ آلوده نیز جمع‌آوری شده است و در حوزۀ جلوگیری از توزیع قلیان و سیگار نیز 5 مورد به نیروی انتظامی گزارش شده است.
 مدیر مرکز بهداشت شهرستان گنبد از توزیع  8 هزار و 517 بسته مواد بهداشتی و ارائه خدمات بهداشتی به 601 نفر از افراد معتاد در معرض خطر نیز خبرداد.
هر مدرسه یک رسانه ملی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز با اشاره به اهمیت خانوادۀ آموزش پرورش با وجود بیش از 60 هزار دانش آموز و 450 آموزشگاه بر نقش دانش اموزان در انتقال مفاهیم پیشگیری تاکید کرد و گفت:  در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هر مدرسه می تواند یک رسانه ملی باشد.
فرج الله رزاقی در ادامه اجرای مسابقه ورزشی به مدت 60 روز در 26 رشته در 3 مقطع تحصیلی برای  دانش آموزان،برگزاری جشنوارۀ ،المپیاد درون مدرسه‌ای ورزش در 200 مدرسه شهری و روستایی ،برگزاری نمایشگاه پیشگیری از موادمخدر در مقطع متوسطه اول و دوم را از جمله برنامه های اجرا شده در آموزش و پرورش در راستای اهداف شورا عنوان کرد.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو