گروه : اجتماعی /

شناسه: 4279

10 فروردین 1403 03:28

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: مسئولان گلستان درتوزیع امکانات عدالت را رعایت کنند

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید برضرورت توسعه متوازن گلستان، خواستار رعایت توزیع عادلانه امکانات درهمه شهرهای این استان شد.

به گزارش خبرنگار قابوس نامه، به نقل از حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی روز جمعه درخطبه های این هفته نمازجمعه مردم گنبدکاووس، اظهار داشت: تمرکز بیشتر امکانات در مرکز استان و کم توجهی به توسعه متوازن، برخلاف اهداف نظام اسلامی است.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای گنبدکاووس درحوزه های مختلف گفت: تمرکز دانشگاه های اساسی و مراکز درمانی در مرکز استان و نیز نداشتن دفتر نمایندگی حوزه های علمیه درشرق گلستان از جمله برخی ناعدالتی ها است.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: با اینکه 65 درصد جمعیت طلاب و حوزه های علمیه گلستان در شرق آن است اما آقایان در مرکز استان راضی نیستد حتی یک دفتر نمایندگی در شرق گلستان را ه اندازی کنند.
وی با اشاره به آمار بالای بیماران سرطانی در گنبدکاووس تصریح کرد: نبود یک مرکز درمانی دراین حوزه سبب شده تا بیماران علاوه بر درمان، برای گرفتن یک عکس پزشکی هم به گرگان مراجعه نمایند.
خطیب جمعه گنبدکاووس وحدت بین مردم و مسئولان این شهرستان را سرمایه بزرگ و الگویی جهانی دانست و خاطرنشان کرد: مسولان استانی نگذارند بیان بی عدالتی ها به تریبون نمازجمعه بکشد.
حجت الاسلام ترابی با قدردانی از برگزاری محافل قرآنی و سفره های افطاری ساده در ماه رمضان در این شهرستان، برلزوم ترویج بیشتر فعالیت های قرآنی و حمایت از مدارس علمیه توسط مردم و خیرین تاکید کرد.
وی بابیان اینکه شهر گنبدکاووس قابلیت تبدیل شدن به شهر فرهنگی را دارد از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای پیگیری احداث بیمارستان 800 تختخوابی و دانشکده پیراپزشکی دراین شهرستان قدردانی کرد.
وی به حمله موشکی ایران به مواضع داعشی ها نیز اشاره و با تجلیل از این اقدام اضافه کرد: این حمله موشکی علاوه بر نمایش قدرت و اقتدار ایران، درس هایی نیز برای اسرائیل، عربستان و آمریکا و نیز گروه های داخل کشور داشت.
وی تصریح کرد: نیروهای داخلی باید بدانند که ادبیات انقلاب با محوریت رهبری و بیان سیاست های کلی نظام محقق می شود و نباید بر خلاف نظر معطم له دربین مردم دوگانگی ایجاد و با با دشمنان مدارا و سازش کرد.
وی همچنین با قدردانی از حضور پرشور مردم شیعه و سنی گنبدکاووس در راهپیمایی روز قدس گفت: حضور در این راهپیمایی سهم ملت ایران در پیروزی نهایی و آزادی فلسطین و قدس شریف است.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

نویسنده :

نظرات
آرشیو