گروه : اجتماعی /

شناسه: 4354

29 اسفند 1402 07:43

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

با سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح شد؛ فاز دوم مرکز جامع آموزشی ، درمانی و بازتوانی اعتیاد در گنبدکاووس

فاز دوم مرکز جامع آموزشی ، درمانی و بازتوانی اعتیاد شامل چهار طرح آموزشی، مهارتی و خدماتی درحوزه پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی بهبود یافتگان مواد مخدر امروز با اعتبار 5میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح شد.

به گزارش قابوس نامه، مدیرعامل موسسه مهر آفرینان جوان به عنوان مجری این طرح در جمع خبرنگاران گفت: چهار طرح آموزشی، مهارتی و خدماتی شامل آموزشگاه فنی و حرفه ای کارآفرینان جوان، کارگاه خیاطی، سالن کنفرانس و مهمانسرا می باشد.

qaboosnameh 4
سیدمحمد حسینی با اذعان به این موضوع که در عموم موسسات تنها تا مرحله ترک اعتیاد اقدامات درمانی و مشاوره ای انجام می شود توجه به اشتغال و مهارت آموزی بهبودیافتگان را امری ضروری خواند و گفت: در راستای ایجاد اشتغال و حرفه آموزی این موسسه اقدام به راه اندازی کارگاه آموزشی فنی و حرفه ای و مهارت آموزی بهبود یافتگان کرده است.
وی افزود: این کلاس های آموزشی که علاوه بر بهبودیافتگان خانوادۀ آنها و زنان در معرض آسیب نیز می توانند در آنها شرکت کنند شامل آموزش خیاطی، مددیاری  و تعدادی از رشته های مرتبط با ساختمان از جمله برق، نازک کاری، سفت کاری و جوشکاری است.

qaboosnameh 3
qaboosnameh 5
حسینی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر 2 نفر در کارگاه خیاطی مشغول به کار هستند گفت: در بخش درمانی این موسسه که در فاز اول به بهره برداری رسیده است 8 نفر مشغول کار هستند و در فاز دوم نیز در صورت حمایت و پرداخت تسهیلات ظرفیت ایجاد اشتغال مستقیم برای 10 نفر و اشتغال غیر مستقیم برای 30 نفر در قالب مشاغل خانگی وجود دارد.
وی با طرح اشتغال بهبودیافتگان به عنوان یک دغدغه مهم اذعان کرد: رایزنی هایی با انجمن صنفی انبوه سازان انجام شده است تا با معرفی و ضمانت موسسه تعدادی از بهبودیافتگان در طرح های ساختمانی به کار گرفته شوند.
حسینی اضافه کرد:در فاز اول این پروژه نیز بخش درمانی با ظرفیت نگهداری 60 نفر به بهره برداری رسیده که در مجموع 20میلیارد ریال بدون حمایت مالی و دریافت تسهیلات دولتی هزینه شده است.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو