گروه : اجتماعی /

شناسه: 4364

29 اسفند 1402 07:02

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

پانزدهم و شانزدهم تیرماه؛ 5447 داوطلب گنبدی در کنکور سراسری به رقابت می پردازند

پانزدهم و و شانزدهم تیرماه 5447 داوطلب گنبدی در بزرگترین ماراتن علمی کشور که نقشی سرنوشت ساز در زندگی آنها دارد به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش قابوس نامه، از این تعداد داوطلب 2167 نفر پسران و 3283 نفر را دختران تشکیل می دهند که در دونوبت صبح و عصر در 5 دانشگاه و مرکز آموزش عالی شهرستان ،طی روزهای پنج شنیه و جمعه پیش رو به رقابت خواهند پرداخت.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه گنبدکاووس در جلسه کمسیون آموزش با اعلام این آمار بر اهمیت هماهنگی و پشتیبانی همۀ دستگاهها برای اجرای هر چه بهتر این آزمون تاکید کرد.

فرهاد شیبک افرود: هماهنگی لازم با دادستان شهرستان انجام شده است تا یک قاضی کشیک برای پیگیری مشکلات احتمالی با موضوع آزمون در شهرستان مشخص شود.

با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور و موسسه آموزش عالی شرق گلستان نیز فاقد پارکینگ هستند، برای رعایت حال خانواده ها مقرر شد مسئولین دانشگاه با همکاری پلیس راهور مکانی برای هدایت وسایط نقلیه آنها و جلوگیری از ایجاد ترافیک در محل نیز شخص کنند.

وی وجود میزبانی آزمون در شهرستان را یک ظرفیت خوب دانست که از بسیاری از مشکلات فرزندان شهرستان و خانواده هایشان برای رفتن به شهرهای دیگر کاسته است.

روانسازی مسیرهای ترافیک ، حل مشکل پارک خودروهای خانوادۀ داوطلبین و تامین وسایل نقلیه لازم برای ایاب و ذهاب داوطلبین و همچنین هماهنگی لازم برای جلوگیری از قطع برق ،تامین امنیت و  ایجاد فضایی آرام برای داوطلبین از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است از تعداد 5447 داوطلب گنبدی شرکت کننده در آزمون سراسری صبح روز پنج شنبه در دو دانشگاه غیرانتفاعی شرق و دانشگاه گنبدکاووس 637 پسر و 622 دختر و مجموع 1259 داوطلب در رشته ریاضی و علوم انسانی به رقابت می پردازند.

عصر روز پنج شنبه نیز 212 داوطلب در حوزه دانشگاه دولتی رقابت خواهند کرد.

صبح جمعه نیز هر 5 حوزه آزمون سراسری یعنی دانشکده فنی کوثر، دانشگاه غیرانتفاعی شرق، دانشگاه آزاد، دانشگاه دولتی گنبدکاووس  ودانشگاه پیام نور میزبان 1297 پسر و 2117 دختر داوطلب کنکور سراسری در رشته علوم تجربی که با 3413 داوطلب ،بیشترین آمار شرکت کنندکان را به خود اختصاص داده است ،هستند.

در نوبت پایانی این آزمون که عصر جمعه برگزار می شود نیز 180 داوطلب پسر در دانشگاه گنبدکاووس و 382 داوطلب دختر در دانشگاه غیرانتفاعی شرق در گروه آزمایشی زبان های خارجی به رقابت می پردازند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو