گروه : اجتماعی /

شناسه: 4365

29 اسفند 1402 07:28

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس: پدیدۀ مخرب بدحجابی ناشی از تلاش دشمن در ترویج فرهنگ غلط درجامعه است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداریویژه گنبدکاووس، پدیده مخرب بدحجابی که امروز ترویج زیادی پیدا کرده است را ناشی از تلاش دشمن در القای فرهنگ غلط  در جوامع  دانست.

به گزارش قابوس نامه، فرهاد شیبک در جلسه صیانت از حقوق شهروندی کارگروه عفاف و حجاب با عنوان این مطلب افزود: مسئلۀ عفاف و حجاب مختص به همۀ جامعۀ دینی است و هم متولیان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران باید به عنوان یک موضوع اصلی و مهم به آن توجه کنند.

وی در این جلسه که جهت تصمیم گیری پیرامون روز 21 تیرماه روز عفاف و حجاب برگزار شد اذعان کرد: این روز تنها یک نامگذاری و نماد است و نباید پرداختن به عفاف و حجاب محدود در یک روز یا یه هفته شود و در طول سال به عنوان یک وظیفۀ اصلی باید مورد توجه باشد.

یبک با تقبیح روشهای قهری برای ترویج حجاب گفت: داشتن عفاف ، حجاب را نیز به همراه دارد و برای تحکیم خانواده اسلامی ترویج حجاب بسیار حائز اهمیت است و با فعالیت ضد فرهنگ ایرانی اسلامی شاپینگ ها و شبکه های ماهواره ای لذا همیشه پیشگیری و فرهنگ سازی هزینه کمتر و اثرگذاری بیشتری دارد.

وی با عنوان این مطلب که در هفتۀعفاف و حجاب که از 17 تا 23 تیرماه است یکصد برنامۀ فرهنگی در راستای دستورالعمل ابلاغی مرکز اجتماعی فرهنگی وزارت کشور برنامه ریزی شده است که کمیته های  5 گانۀستاد شهرستان می توانند برنامه های پیشنهادی خود را در این ایام اجرا اجرا کنند.

ر این جلسه جانشین ناحیه مقاومت سپاه گنبد نیز در سخنانی گفت: یکی از اهداف دشمن نشانه گرفتن کانون خانواده و روابط بین خانواده ها و از بین بردن محرم و نامحرم است.

سرگرد سید علی حسینی افزود: عفاف و حجاب نیز از جمله مسائلی است که دشمن به دنبال توقف آن است و اگر این امر اتفاق بیفتد سلامت جامعه به خطر خواهد افتاد.

وی ضمن تاکید بر توجه ویژه بر مسئلۀ حجاب تصریح کرد : برخی با تصور اشتباه خود حجاب را مختص به بانوان می دانند که نه تنها اینطور نیست بلکه بخش اعظمی از آن متوجه مردان است و می بینیم که پوشش و ظاهر برخی از مردان ما بسیار آزاردهنده شده است.

حسینی یادآور شد : یکی از برنامه هایی که در راستای ترویج عفاف و حجاب در شهرستان اجرا می شود تجمع عفاف و حجاب با عنوان مدافعان حریم خانواده است که در 21 تیرماه در پارک شهرداری برگزار می کنیم که حضور در این مراسم  برای عموم خانواده ها آزاد اعم از بانوان و آقایان آزاد است.

 پارک شهرداری را یکی از پارک هایی عنوان کرد که معضلات متعددی متوجه آن است و متاسفانه شاید برخی از ما براحتی از کنار آن گذشته ایم و چشمهایمان را بر روی آن بسته ایم.

در ادامه حجه الاسلام علی فتحی رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس گفت: برخی از برنامه های در راستای ترویج عفاف و حجاب به عموم مردم و برخی نیز به دستگاهها بر می گردد و در اجرای آن هم مردم، هم دستگاهها و هم مطبوعات و رسانه ها اثرگذاری بسیاری دارند.

وی افزود: رسانه ها با گنجاندن تصاویری از معروفات در گزارشات خود می توانند خط مقدم اجرای آن باشند.

حجت الاسلام  فتحی پیشنهاد اجرای یک برنامه از سوی هر یک از دستگاهها در ایام هفتۀ عفاف و حجاب را داد و گفت: در این هفته تنها باید مقصد و انتها را به مردم نشان داد و لا به لای این کارهای فرهنگی می توان این کار را انجام داد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو