گروه : اجتماعی /

شناسه: 4371

06 اردیبهشت 1403 06:42

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرماندار ویژه گنبدکاووس: بدون مشارکت جامعه، مبارزه با مخدر امکان ندارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید ضرورت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر گفت: این مبارزه بدون مشارکت جامعه و بویژه خانواده ها ممکن نیست.

به گزارش قابوس نامه، عبدالقدیر کریمی با ابراز نگرانی از روند به رو به افزایش مصرف مواد مخدر در جامعه گفت: مواد مخدر یکی از 4 بحران هزارۀ سوم است که جامۀ جهانی و به طبع جامعۀ ایران را درگیر خود کرده است.

وی رشد 15 درصدی ابتلا به مواد مخدر و رشد 300 درصدی انواع مواد مخدر را نگران کننده دانست و گفت: مواد مخدر یکی از 4 عامل مرگ و میر از نظر پزشکی و بهداشتی است  که سالانه جان 10 هزار نفر را می گیرد.

کریمی همچنین با اشاره به آسیب سالانه 100 هزار میلیارد ریال به اقتصاد کشور و خانواده ها  بخاطر مصرف مواد مخدر را یکی از دیگر از آسیب های این مسئله عنوان کرد و افزود: آسیب های جانبی دیگری نیز از جمله: طلاق و از هم پاشیدگی بنیان خانواده، بالارفتن آمار زندانیان بخاطر مصرف مواد مخدر متوجه خانواده هاست.

وی به استفاده از همۀ ظرفیت ها از جمله ظرفیت بخش خصوصی برای مقابله با عوامل گرایش  به مصرف مواد مخدر تاکید کرد و گفت: خانواده و جامعه یهترین کمک به دولت در این راه هستند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس راهکار های تجربی چون توانمند سازی کودکان برای مقاومت در مقاومت در این حوزه، استفاده از ظرفیت های مختلف اجتماعی بویژه ظرفیت های دینی ، حوزه های علمیه و مساجد را از جمله راهکارهای اثرگذار در پیشگیری و مقبله با مواد مخدر عنوان کرد.

عبدالقدیر کریمی همچنین اقدامات شهرستان در هفتۀ مبارزه با مواد مخدر را بر شمرد و اجرای بیش از 100 برنامه فرهنگی و ورزشی ، برپایی نمایشگاه و برگزاری جشن های نشاط و امید را از جملۀ این برنامه ها عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئلۀ قاچاق ارز و کالا اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان انجام شده است و در این زمینه نیز یکی از مشکلات واردات  قاچاق است که اگر کنترل نشود در آمد های عمومی کشور محقق نمی شود و باعث درجه بندی اقشار مختلف مردم خواهد شد.

کریمی اضافه کرد: عدم جلوگیری از ورود کالای قاچاق باعث ترویج تجمل گرایی و اشرافیگری می شود و بیشترین آسیب را به خانواده های کم درآمد و طبقه متوسط می رساند که در این زمینه نیز مردم با خرید کالای داخلی و تقویت تولید ملی می توانند بیشترین حمایت و کمک را داشته باشند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو