گروه : اجتماعی /

شناسه: 4444

29 اسفند 1402 13:27

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس: طرح تابستانه جمعیت هلال احمر در شهرستان اجرا می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس گفت: طرح تابستانه جمعیت هلال‌احمر با حضور حدود ۳۰۰ نفر روز نجاتگر در پایگاه های موقت و حدود ۴۶۵ نفر روز در پایگاه‎های ثابت در گنبدکاووس اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قابوس نامه به نقل از تسنیم، اصغر نودهی صبح امروز در جمع خبرنگاران شرق استان گلستان اظهار داشت: حدود 300 نفر روز نجات‌گر جمعیت هلال احمر در طرح تابستانه در پایگاه‌های موقت و حدود 465 نفر روز در پایگاه‎های ثابت فعالیت خواهند داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس افزود: پس از 2 سال پیگیری و تعامل و همکاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس، پایگاه امداد و نجات بین‌شهری ایمر در 40 کیلومتری گنبدکاووس واقع در مسیر گنبدکاووس- آق قلا افتتاح شد.

وی تصریح کرد: در 15 روز از افتتاح این پایگاه، 3 مورد تصادف منجر به فوت رخ داده که امدادگران ما توانستند خدمات خوبی به مصدومان ارائه دهند و این تصادفات نشان دهنده ضروری‌بودن افتتاح این پایگاه است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: این پایگاه در حال حاضر موقت است و امید داریم به صورت دائمی مستقر شود.

وی تاکید کرد: در طرح تابستانه اوقات فراغت امور جوانان جمعیت هلال‌احمر، با کمک اعضای دیگر این جمعیت، برنامه‎های آموزشی، فرهنگی، امدادی و ورزشی از امروز به‌مدت 2 روز در کانون دانش‎آموزی دلند در قالب دختران و پسران دانش‎آموز برگزار می‎شود و منتخبان به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس گفت: مرحله ششم طرح خادم در حال اجرا است که در این مرحله همکاران و مربیان با حضور در منازل آموزش‎های لازم را به مردم ارائه میدهند تا در هر خانه یک اندادگر داشته باشیم.

نودهی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان در طرح "همای رحمت" و "خانه داوطلبی" تعداد 2 هزار و 121 سبد کالا به ارزش 2 میلیارد و 121 میلیون‌ریال و به همت 17 خیر آماده و به خانواده‌های نیازمند، معلول، زنان سرپرست خانوار، خانواده زندانیان و غیره تقدیم کنیم.

وی افزود: همچنین 55 مورد سفره مهربانی در شهر و 5 مورد در روستا و در مجموع 60 سفره مهربانی در ماه مبارک رمضان انداخته شد و 8 هزار نفر توانستند از این سفره‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس با اشاره به برپایی چادرهای سلامت در ماه مبارک رمضان به ویژه شب‎های قدر گفت: در این مدت 30 چادر سلامت با 36 پزشک داوطلب و 12 نفر نجات‎گر برپا شد و یک‎هزار و 785 خانم و یک‎هزار و 215 آقا ویزیت رایگان شده و یک‌هزار و 800 بسته فرهنگی توزیع شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو