گروه : اجتماعی /

شناسه: 4495

09 فروردین 1403 15:30

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

جانشین فرمانده هنگ مرزی اترک: اولین دروازه ورود به اعتیاد مصرف بیش از حد دخانیات است

جانشین فرمانده هنگ مرزی اترک گفت: سراوانی اولین دروازه ورود به اعتیاد را مصرف بیش از حد دخانیات از جمله "سیگار و قلیان" است.

به گزارش قابوس نامه،سرهنگ "محمدرضا سراوانی" در نمازجمعه اهل سنت در بین نمازگزاران شهر مرزی اینچه برون به مناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با موادمخدر گفت: ابرقدرتهای استکباری با پیروزی انقلاب اسلامی و تحمیل جنگ 8 ساله به ملت ایران از موادمخدر به عنوان یکی از ابزار جنگ نرم برای غلبه بر نظام اسلامی بهره جستند .

qaboosnameh 1

وی غرق شدن نسل جوان در معضل اجتماعی (موادمخدر) را از برنامه های مهم استعمارگران و استکبارگران بر ملت شریف ایران دانست و اظهار کرد:  دشمنان انقلاب در تلاش اند تا جوانان ما را از طریق اشاعۀ فرهنگ غلط و کشاندن به فساد و فحشا زمین گیر و نابود کنند.

qaboosnameh 2

وی وابستگی جامعه بشری به این ریسمان سیاه و پوسیده را خطرزا و آسیب زا توصیف کرد و گفت: آویزان شدن نسل جوان جامعه به این ماده افیونی جزء فرو رفتن در قعر چاه و تیره روزی و تباهی ثمری دیگری ندارد .

جانشین فرمانده هنگ مرزی اترک از ماموریت های اصلی نیروی انتظامی مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله موادمخدر در سطح ملی است و در این راه توانسته است نمره ممتازی در کارنامه عملیاتی خود به ثبت برساند و این پدیده را خطری بزرگ برای ملت ایران بویژه برای نسل جوان جامعه بیان کرد .

qaboosnameh 3

محمدرضا سراوانی مبارزه با مسئله نابهنجار اعتیاد و موادمخدر را وظیفه عمومی نهادهای دولتی و غیردولتی، اقشار مردمی و در سطح بالاتر دغدغه دولتمردان و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برشمرد و خاطرنشان کرد: در این مسیر اولین قدم پیشگیری؛ خانواده، آموزش افراد در مدارس، رسانه های جمعی و از همه مهمتر جوش درونی جوانی است که باید تبدیل به روحیه شور و نشاط شود .

qaboosnameh 5

جانشین فرمانده هنگ مرزی اترک باتاکید بر عامل "بنیان خانواده" به عنوان مهم ترین و موثرترین نهاد اجتماعی در عصر حاضر، گفت: تغییرات در سبک زندگی ایرانی چنانچه با مدیریت صحیح همگام و منسجم نباشد، می تواند بستر مناسبی برای ایجاد معضلات اجتماعی مهم و اساسی در جامعه تبدیل شود و خود منشای برای بروز صورت های نوپدید انواع موادمخدر (صنعتی) بویژه در میان زنان، جوانان و جامعه دانش آموزی باشد .

به گفته وی، اعتیاد به موادمخدر یک آفت بین المللی است که گریبانگر خیل عظیمی از جوانان جوامع در دنیای کنونی شده است و منجربه اُفت قوای جسمانی و روانی افراد گردیده که ارمغان آن "بقای کوتاه حیات انسانی" است .

qaboosnameh 6

سرهنگ سراوانی اذعان کرد» بالا رفتن نرخ رشد اعتیاد و جرایم مرتبط با موادمخدر در هر دو گروه جنسیتی، کاهش سن مصرف مواد، تغییر الگوی مصرف مواد از سنتی به صنعتی، بالا رفتن نرخ رشد سوء مصرف مواد در جمعیت دانش آموزی، مصرف مواد با انگیزه های نوظهور اعم از؛ افزایش قدرت تمرکز یا کاهش وزن و رهایی از استرس و اضطراب، تفریح، اصرار دوستان و همگی آنها در عرصه سوء مصرف مواد به چشم می خورد و این موضوعات مستلزم به کارگیری ظرفیت های عظیمی از منابع "مادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی" در جامعه با تعامل و همکاری ارگانهای ذیربط است .

وی بااشاره به اینکه اعتیاد و موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى جوامع بشری شناخته می شود، افزود: عوارض ناشى از وابستگی به این ماده مخدر تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه ‏هاى مختلف مى‌گردد .

جانشین فرمانده هنگ مرزی اترک همچنین ویرانگری‏ هاى حاصل از سوء مصرف موادمخدر را زمینه ساز سقوط بسیارى از ارزشها و هنجارهاى فرهنگى و اخلاقى خواند و تصریح کرد: بقا و ثبات و استمرار این پدیده شوم ضداجتماعی سلامت و ایمنی جامعه را بطور جدى با مخاطره مواجهه می کند .

qaboosnameh 7

سراوانی در پایان با تاکید بر اینکه اعتیاد بعنوان یک آسیب اجتماعی هیچگاه بطور کامل ریشه کن نخواهد شد، گفت: با تدبیر، اندیشه و تلاش مخلصانه حداقل می توان این معظل بزرگ و خطرناک را به کنترل در آورد. و در این راستا، تلاش ما بر این است تا با ارتقاء سطح آگاهى اقشار مختلف جامعه هدف، پیشگیرى از اعتیاد را بر درمان مقدم قلمداد کنیم .

در این مراسم جهت افزایش سطح آگاهی و شناخت نمازگزاران از آثار و تبعات سوء مصرف موادمخدر بروشورهای آموزشی و کیف حاوی انواع موادمخدر اعم از؛ سستی زاها، توهم زاها، توان افزاها در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت .

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو