گروه : اجتماعی /

شناسه: 4497

29 اسفند 1402 07:48

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

با حضور رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور؛ 8 طرح خدماتی حوزۀ بهزیستی در گنبدکاووس افتتاح شد

8 طرح خدماتی حوزۀ بهزیستی با حضور رئیس مرکز توسعۀ پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مسئولان شهرستان در گنبدکاووس افتتاح شد.

به گزارش قابوس نامه، رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس در تشریح این طرح ها گفت: این طرح ها شامل یک مرکز ترک اعتیاد و بازتوانی زنان، سه مرکز مشاوره تحصیلی، ازدواج و مشاوره تخصصی اختلالات روانی و همچنین 4 پایگاه اجتماعی و سلامت  در مناطق آسیب پذیر و در راستای طرح شهید شوشتری است.

qaboosnameh 7

محمدرضا شهمرادی افزود:  مرکز ترک اعتیاد زنان و سه مرکز مشاوره از اعتبار بخش خصوصی راه اندازی شده است و 4 پایگاه اجتماعی و سلامت نیز در قالب طرح شهید شوشتری یک پایگاه خدمات اجتماعی و پایگاه سلامت اجتماعی در محله اسلام آباد امامزاده، یک پایگاه سلامت اجتماعی در بدلجه و و یک پایگاه خدمات اجتماعی سیدآباد با اعتبار 400 میلیون ریال از اعتبارات بخش دولتی برای پیشگیری از اعتیاد در این مناطق آسیب پذیر راه اندازی شده است.

qaboosnameh 6

وی تصریح کرد: در پایگاه خدمات اجتماعی برخی نیاز های عمومی مرتبط با دستگاههای دولتی از جمله روشنایی معابر، دفع زباله ها و آسفالت و ... احصاء و در راستای رفع آن اقداماتی انجام می شود و در پایگاههای سلامت نیز اقداماتی در استای کاهش خشونت نسبت به زنان و کودکان، آموزش سبک زندگی سالم،و شناسایی افراد نیازمند خدمات سلامت روان و در صورت نیاز ارجاع به به مراکز تخصصی ، کلینیک ها و مراکز مشاوره انجام می شود.

شهمرادی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای طرح شهید شوشتری همچنین گفت: سال گذشته در  قالب این طرح 60 کودک بازمانده از تحصیل  توسط بهزیستی شناسایی و به آموزش و پرورش معرفی شدند.

وی دررابطه با مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی زنان نیز گفت: این مرکز نیز از سوی بخش خصوصی و با نظارت بهزیستی راه اندازی شده است و با ظرفیت 30 نفر به بانوان بالای 18 مبتلا به اعتیاد، خدمات ارائه می دهد.

qaboosnameh 1

qaboosnameh 4

رئیس بهزیستی گنبد تصریح کرد : زمان مورد نیاز برای درمان و بستری در این مرکز یک تا 3 ماه است و افرادی که فاقد بضاعت مالی برای مراجعه به این مراکز هستند با توجه به میزان نیاز از 50، 70  و تا 100 درصد یارانه بهزیستی می توانند استفاده کنند.

qaboosnameh 5

گفتنی است تا کنون سه مرکز ترک اعتیاد بانوان،31مشاوره تخصصی ، 11پایگاه اجتماعی و 16 پایگاه سلامت روان در استان راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو