گروه : اجتماعی /

شناسه: 4933

07 اردیبهشت 1403 04:37

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس؛ خبرنگاران زمینه ساز هدایت فکری مردم جامعه و مسئولان هستند

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: اعتقاد داریم خبرنگاران صرفا انعکاس دهنده اقدامات و اخبار مدیران دستگاه اجرایی نیستند و در بسیاری جاها می توانند سیاست ها و رویکردها را در جهت مطالبات مردم تغییر دهند و زمینه ساز هدایت فکری مردم جامعه و مسئولان باشند.

به گزارش قابوس نامهٰ عبدالقدیر کریمی، شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از فعالان عرصه رسانه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: خبرنگاران پیش قراول هدایت جامعه و مردم هستند و اصحاب قلم و خبرنگاران با تجربه می توانند در حوزه کشوری و استانی جهت گیری را تغییر دهند و در سامان دادن افکار عمومی تاثیر گذار باشند.

وی افزود: خبرنگاران بهترین حلقه اتصال بین مردم و دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی می باشند و در بسیاری جاها زبان مردم برای بازگو کردن مسائل و مشکلات به مسئولان هستند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: انتظار داریم خبرنگاران واقعیت حامعه را انعکاس دهند و در این مسیر, خدماتی که اتفاق می افاد را اطلاع رسانی کنند زیرا خدمات دستگاه دولتی, خدمات نظام است.

کریمی یادآور شد: گاهی احساس می شود به خاطر بعضی از نگرش و نگاه های ما, خدمات دولت و نظام تحت الشعاع قرار می گیرد و باید این نگاه اصلاح شود تا سبب توسعه  فضای جامعه شود.

وی تاکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری, باید خدمات و اقدامات نظام به مردم اطلاع رسانی شود تا سبب دلگرمی و امیدواری مردم به آینده نظام گردد.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: نکته ظریفی که گاها خبرنگاران با یافتن سوژه مناسب در جهت انعکاس اخبار باید در نظر داشته باشند, حفظ حریم شخصی افراد و حیثیت و آبرو افراد است که این موضوع چه در حوزه مدیریتی افراد و چه در حوزه عموم مردم جامعه باید دقت و توجه شود.

کریمی اظهار کرد: خبرنگار چه در حوزه خبر و چه در حوزه برخورد با مردم باید ادب و احترام و ملاحظات اخلاقی را رعایت کنند و فقط عملکرد اجرایی مدیر را مورد نقد و بررسی قرار دهد.

وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا در حوزه مشکلات فردی و صنفی خبرنگاران تا جایی که در توان داریم, کمک کنیم.

کریمی یادآور شد: سعی کردم از زمانی که به عنوان فرماندار در گنبدکاووس در خدمت مردم و خبرنگاران هستم, بتوانم فارغ از همراه بودن با دولت یا نبودن و نگاه مثبت یا منفی و جناح های سیاسی, ارتباط و تعامل خوبی داشته باشم و نقد و انتقاد سازنده را بپذیرم.

فرهاد شیبک در این مراسم اظهار داشت: به مناسبت هفته خبرنگار جدا از هدیه فرماندار به خبرنگاران, قرار شد با هماهنگی نرکز بهداشت, یک چکاب رایگان, سهمیه 5 بلیط رایگان استخر, کارگاه خبرنگاری یک روزه و اهدا کتاب و سیم کارت توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: طی قرعه کشی بین خبرنگاران, مهدی باقریان, اسماعیل رحیمی, شاه قربان قاضی, فاطمه روزخوش و فاطمه عبدی, سفر به مشهد مقدس را برنده شدند.

فاطمه روز خوش به عنوان نماینده خبرنگاران بانو شهرستان اظهار داشت: بانوان خبرنگاران خوزه شهرستان گنبدکاووس دارای مشکلات عدیده ای و عایدات اندک هستند که نیاز است مسئولان به بانوان که تعدادشان نیز اندک است, توجه و اهتمام ویژه شود.

مهدی باقریان نیز به نمایندگی از خبرنگاران آقا اظهار داشت: توسعه شهرستان بدون تعامل متقابل بین مسئولان و خبرنگاران امکان پذیر نیست.

وی افزود: متاسفانه برخی از همکاران به جای دستگیری مدیران به دنبال مچ گیری آنان هستند که این امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان مسئولان نسبت به حوزه خبرنگاران کاهش یابد.

مسئول خبرگزاری فارس در شرق گلستان گفت: امید داریم تا هم مسئولان به جایگاه خبرنگاران واقف و هم خبرنگاران جایگاه مدیران را تکریم کنند.

گزارش از فاطمه عبدی

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو