گروه : اجتماعی /

شناسه: 5091

05 اردیبهشت 1403 18:44

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرماندار ویژه گنبدکاووس: اعتبارات آبفار گنبدکاووس افزایش پیدا کند/ 50 روستای گنبدکاووس در معرض بی‌آبی شدید قرار دارند

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه 50 روستای گنبدکاووس در معرض بی‌آبی شدید قرار دارند، گفت: سیاست کشت 97 باید از هم اکنون تدوین شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس، عبدالقدیر کریمی ظهر امروز در جمع مدیران و مسوولان بخشداری و روستاهای این شهرستان با اشاره به کم‌آبی و بروز خشکسالی در سال‌های گذشته در بخش اعظمی از کشور به ویژه در گنبدکاووس، اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که کاهش منابع آبی برای ما رسالتی ایجاد می‌کند که مهم‌ترین آن بهینه سازی مصرف و اصلاح الگوی آن است و بدون شک در صورت بی‌توجهی به این مهم دود آن بر چشم توسعه و پیشرفت شهرستان و معیشت خود مردم خواهد رفت.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی و اساسی ما در تامین آب روستاها کمبود اعتبارات مالی است، افزود: برای توسعه بخشیدن به روند تامین آب برای روستاها در حوزه آب آشامیدنی و کشاورزی بدون تردید باید اعتبارات استانی و ملی گنبدکاووس افزایش چشم‌گیری پیدا کند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه برای افزایش اعتبارات استانی و ملی وظیفه اصلی بر دوش مدیر آبفار شهرستان است، خاطرنشان کرد: در این مسیر ما در مجموعه فرمانداری ویژه نیز حمایت‌های لازم را از این مدیران خواهیم کرد اما گام اول را باید این عزیزان بردارند.

کریمی با اشاره به اینکه مشکل آب در شهرستان گنبدکاووس به ویژه در مناطق روستایی به سمت جدی شدن می‌رود، ادامه داد: امیدواریم با اقدامات به موقع پیش از آن که نارضایتی شدیدی در این حوزه بروز کند بتوانیم وظایف خود را در قبال مردم خوب، مهربان و صبور روستاهای شهرستان به انجام برسانیم.

وی بر تعیین و تدوین سیاست‌های مدیریتی کشت محصولات کشاورزی سال آینده از هم اکنون تاکید کرد و گفت: انتظار ما این است که دستگاه‌های مربوطه از جمله امور آب، آبفار، جهاد کشاورزی و سایر ارگان‌های مربوط با هم‌اندیشی به سیاست درست و بهینه‌ای برای کشت محصولات کشاورزی در سال آینده رسیده و آن را به کشاورزان و فعالان این بخش ابلاغ کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با بیان اینکه امسال تابستان سختی را در گنبدکاووس گذراندیم افزود: امسال تمام استان گلستان دچار بحران کم‌آبی بود و 27 روستا از 70 روستای فاقد آب استان در شهرستان گنبدکاووس قراردارد که این تعداد به 50 روستای مواجه با بحران بی‌آبی هم رسیده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو