گروه : اجتماعی /

شناسه: 5564

29 اسفند 1402 07:40

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 کشف 17 قطعه پرنده زنده کوکر از صیاد متخلف در منطقه مرزی گنبدکاووس

فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان از کشف 17 قطعه پرنده زنده کوکر (باقرقره) از یک صیاد متخلف در منطقه مرزی شهرستان گنبدکاووس توسط مامورین پاسگاه مرزی شهید حدادی روستای دوز اولوم خبر داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از ایرنا سرهنگ محمدرضا سراوانی روز دوشنبه گفـت: مامورین پاسگاه مرزی روستای دوز اولوم، روز گذشته حین گشت مشترک با مامورین حفاظت محیط زیست به فردی که با پای پیاده در حال تردد در فاصله حدود سه کیلومتری پاسگاه به سمت گنبد بوده مشکوک شده و وی را مورد بازرسی قرار می دهند.
وی افزود: در این بازرسی از کیسه همراه این صیاد متخلف که 30 ساله و اهل روستای سقرتپه شهرستان آق قلا بوده، 17 قطعه پرنده از نوع کوکر (باقرقره) کشف و وی به پاسگاه هدایت می شود.
وی افزود: با تشکیل پرونده برای این صیاد متخلف، وی به مراجع قضایی معرفی و پرندگان نیز به ماموران حفاظت محیط زیست برای رهاسازی در طبیعت تحویل داده شدند.
پیش از این نیز در آذرماه امسال، مجموعا 92 قطعه پرنده زنده باقرقره از صیادان متخلف در چهار مرحله توسط ماموران هنگ مرزی اترک کشف شده بود که با احتساب 17 قطعه پرنده زنده کشف شده در روز گذشته ، این آمار به 109 قطعه بالغ می شود.
 کوکر یا باقرقره پرنده‌ای است دانه ‌خوار که در نگاه اول به کبک و بلدرچین شبیه است و در پرواز نیز به کبوتر می ‌ماند اما از نظر پرنده شناسی دارای خانواده‌ای مستقل با نام کوکریان  است.
این گونه ها پروازی سریع داشته و اغلب به صورت گروه های بزرگ زندگی می کنند.
فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان همچنین از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در جاده مرزی گنبد به روستای کرند در حوالی روستای دماغ خبر داد و گفت: در این سانحه رانندگی که شب گذشته رخ داد، راننده یک خودرو سمند سفید رنگ که از روستای کرند به سمت گنبد در حرکت بود با یک شتر برخورد می کند.
سرهنگ سراوانی افزود: مصدومین این حادثه به تعداد 6 نفر که راننده و سرنشینان خودرو سمند بودند توسط اورژانس 115 به بیمارستان پیامبر اعظم گنبدکاووس منتقل شده اند و برابر استعلام به عمل آمده از بیمارستان، وضعیت عمومی آنها خوب است.
وی با بیان اینکه بر اثر صدمات وارده، شتر تلف شده است، گفت: عدم توجه به جلو از سوی راننده خودرو به همراه تاریکی هوا و فقدان علائم راهنمایی و رانندگی در محل تصادف مبنی بر تردد حیوانات اهلی و نیز عدم مهار حیوان از سوی صاحب آن از دلایل این تصادف اعلام شده است.
گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت، داشتن سه تالاب بین المللی که محل فرود پرندگان مهاجر است و نیز 350 هزار هکتار مرتع درشرق گلستان واقع است و مقر هنگ مرزی اترک استان گلستان نیز در این شهرستان مستقر است.


انتهای پیام /

نویسنده :

نظرات
آرشیو