گروه : اجتماعی /

شناسه: 5581

31 فروردین 1403 07:53

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

استاد مدرسه علمیه الزهرا گنبدکاووس: حجه الاسلام سبحانی شخصی با صفات عاشورایی بود

استاد مدرسه علمیه الزهرا گنبدکاووس در مراسم بزرگداشت درگذشت امام جمعه سابق گنبدکاووس که در این مدرسه برگزار شد گفت: حجه الاسلام سبحانی پدر معنوی ما و شخصیتی با صفات عاشورایی بود که همه می دانند سالم و زیبا زندگی کرد.

به گزارش قابوس نامه، هاجر باقری با عنوان این مطلب افزود: ایشان پرورش دهندۀ علوم صادقی در مکتب امام صادق(ع) بود و می توان حجه الاسلام سبحانی را مصداق عالمی عنوان کرد که به علمش عمل کرد و تنها کشکول علم را حمل نمی کرد.

qaboosnameh 1

وی ادامه داد: در مجالست با این مردبزرگ به وضوح تواضع را می آموختی و به جای حرص به دنیا، زهد را در انسان قوت می بخشید که اگر سری به زندگی ایشان بزنید عدم تعلق وی به دنیا را عملا به ما آموخته است.

باقری با اشاره به پیگیری های مجدانه مشکلات حوزه های علمیه به ویژه مدرسه علمیه الزهرا گنبد از سوی مرحوم حجه الاسلام سبحانی تصریح کرد: سفارش همیشگی آن مرحوم به استادان و مدریت حوزه این بود که" مواظب دختران ما باشید؛ اینها کسانی هستند که خود سرباز امام زمان بودن را اختیار کرده اند".

qaboosnameh 2

مدیر مدرسه علمیه الزهرا اضافه کرد: ایشان همیشه تاکید داشت "سلوک عاشورایی در این دختران تقویت کنید و آنها را مهدی یاور بار بیاورید" و این برگرفته از کلام مولایمان علی (ع) است که " فرمودند اطفال ما را شیربچگانی تربیت تربیت کنید که همیشه در جبهه حق علیه باطل باشند و بتوانند در مکتب مهدی(عج) یار باشند" و اینچنین در نصایح محبانه و مشفقانه حجه الاسلام سبحانی عنوان می شد.

qaboosnameh 4

وی یادآورشد حجه الاسلام سبحانی به عنوان دومین منادی وحدت در منطقه پس از حجه الاسلام ابراهیمی بزرگ موسس حوزه علمیه منتظریه، بودند و همه علمای اهل سنت نیز بر این موضوع صحه خواهند گذاشت و البته دیدیم که این علمای بزرگوار زودتر از بسیاری دیگر در مراسمات تحریم بزرگداشت ایشان حضور یافتند.

qaboosnameh 5

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو