گروه : اجتماعی /

شناسه: 5624

29 اسفند 1402 07:05

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: اردوهای جهادی مقدمه جهاد با دشمن، با تحول روح است

امام جمعه گنبدکاووس گفت: هجرت و جدایی از منزل و راحتی انسان را متحول می کند و اردوهای هجرت بسیج دانشجویی مقدمه جهاد با دشمن را با ایجاد تحول روحی مهیا خواهد کرد.

به گزارش قابوس نامه، حجه الاسلام و المسلمین محمود ترابی در اختتامیه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی که در دانشگاه پیام نور برگزار شد، ضمن ظرفیتی برای تربیت نیروهای انقلابی خواندن اردوهای جهادی اذعان کرد: این اردوها همچنین فرصتی برای خدمت به انقلاب و مردم محروم است.

qaboosnameh 3

وی ضمن ابراز تاسف از ادغام دو وزاتخانه جهاد سازندگی و کشاورزی تصریح کرد: این امر باعث شد روحیه انقلابی به روحیه اداری تبدیل شود و محرومیت زدایی و توجه به محرومین کمرنک شود.

حجه الاسلام ترابی تشکیل بسیج سازندگی را موجب تقویت مجدد روحیه خدمت به مردم در مناطق محروم عنوان کرد  که خدمات ارزنده ای نیز در این مناطق انجام شده است.

qaboosnameh 15

امام جمعه گنبدکاووس در ادامه سخنانش از عدم حضور برخی مسئولین شهرستانی و استانی و همچنین روئسای دانشگاهها به ویژه دانشگاه پیام نور در مراسم ابراز گله مندی کرد و گفت: این اردوها توصیه رهبر معظم انقلاب است و باید مسئولین در این گونه مراسمات شرکت داشته باشند و هیچ بهانه و توجیهی برای عدم حضور قابل قبول نیست.

qaboosnameh 14

وی با اشاره به ویژگی های اسلام انقلابی که امام راحل برای مردم ایران به ارمغان آورد، از جمله خدمت به محرومین و مستضعفان، مبارزه با استکبار و فرهنگ جهاد و شهادت، تصریح کرد: درهمه این حرکت ها علاوه بر خود سازی، خدمت به مردم است.

حجه الاسلام محمود ترابی ضمن تاکید بر تربیت چنین نیروهای جهادی اظهار کرد: تا ایران از این نیروها تربیت نکند نمی تواند محور تحولات باشد و برای قرار گرفتن در این مسیر باید در حوزه های چون اردوهای جهادی پیشرو باشیم.

امام جمعه گنبدکاووس سکونت مسئولین شهرستان در خارج از شهر و حتی خارج از استان را یک ضعف عنوان کرد که باعث اختلال در خدمت رسانی درست به مردم می شود.

مسئول بسیج دانشجویی گنبدکاووس نیز در این مراسم با اشاره به اعزام 19گروه جهادی به 20روستای محروم گفت: در قالب این 19 گروه 325 دانشجوی بسیجی جهادگر اعم از خواهر و برادر شرکت کرده اند.

رضا ممشلی همچنین از اعزام تعدادی از دانشجویان به مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و افزود: اهم فعالیت های گروههای جهادی در روستاها ، فعالیت های فرهنگی، بهداشتی ، عمرانی و مشاوره در بخش های سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی است.

qaboosnameh 16

وی تصریح کرد دانشجویان با حضور10 شبانه روز در روستا از نزدیک مشکلات روستائیان را درک می کنند وبا آشنایی بیشتر با مشکلات  به پیگیری مطالبات مردمی از نهادها می پردازند که در این رابطه برخی ادارات و دانشگاهها از جمله، آموزش و پرورش، اداره آب روستایی،بهداشت، بخشداری دانشگاه های پیام نور، کوثر، آزاد اسلامی و فرهنگیان گنبدکاووس و ... همکاری و حمایت خوبی داشته اند که از آنها سپاسگزاریم.

ممشلی از ادارات و نهادهایی که در حمایت و پشتیبانی اردوهای جهادی مشارکت داشتند بویژه از دانشگاه های پیام نور، کوثر، آزاد اسلامی، غیردولتی شمس و فرهنگیان گنبدکاووس قدردانی کرد.

در پایان این مراسم از جهادگران بسیج دانشجویی و شوراها ، دهیاران و مسئولین نهادهای شهرستان که در پیگیری مطالبات مردمی همکاری خوبی با دانشجویان بسیجی داشتند تقدیر شد.

qaboosnameh 1

qaboosnameh 2

qaboosnameh 4

qaboosnameh 5

qaboosnameh 8

qaboosnameh 9

qaboosnameh 10

qaboosnameh 11

qaboosnameh 12

qaboosnameh 13

qaboosnameh 17

qaboosnameh 19

qaboosnameh 20

انتهای پیام/

 

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو