گروه : اجتماعی /

شناسه: 5997

29 اسفند 1402 07:32

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

با وساطتت فرزند «شهیده طیبه صداقت» صورت گرفت حمایت انقلابی استاندار گلستان از نویسنده بومی کتاب دفاع مقدس

استاندار گلستان در اقدامی انقلابی دستور خرید 3 هزار کتاب دفاع مقدس از تولیدات نویسنده ارزشی شهرستان گنبدکاووس را صادر کرد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری فارس، در زمانی که بسیاری از هنرمندان و فرهیختگان ارزشی کشور با انتقاد از بی‌توجهی و بی‌اعتنایی مسوولان به ویژه مسوولان فرهنگ و هنر در مظلومیتی کم‌سابقه به سر می‌برند این بار سید مناف هاشمی استاندار گلستان در اقدامی ارزشی و انقلابی از نویسنده‌ای ارزش‌مدار و ولایی که قلمش را جز برای شهدا بر کاغذ نفرسائیده است حمایتی ویژه کرد.

روز گذشته و در جریان دیدار استاندار گلستان با خانواده شهیده «طیبه صداقت» نخستین شهید فجرآفرین شهرستان گنبدکاووس که در حماسه 20 بهمن این شهرستان به شهادت رسید در واکنش به خواسته و مطالبه فرزند انقلابی این شهیده بزرگوار که پدرش عوض شفاهی را نیز در جبهه‌های حق علیه باطل از دست داده بود با احترام سر تمکین فرود آورد.

در این دیدار فرزند شهید «طیبه صداقت» با بیان این موضوع که پس از آنکه سال‌ها شهدای گنبدکاووس به ویژه شهدای فجرآفرین این شهرستان در غربتی تاسف‌بار به سر می‌بردند «سید علی کریمیان» نویسنده و شاعر گنبدی با احساس تکلیف و ایثاری به یادماندنی با هزینه شخصی نخستین کتاب «شعر دفاع مقدس را برای کودکان» تدوین و منتشر کرده است، از استاندار گلستان خواست در حالیکه عموم مسوولان فرهنگی استان نسبت به حمایت از این هنرمند بومی بی‌اعتنا هستند از وی حمایت کند.

سید مناف هاشمی نیز پس از شنیدن یکی از شعرهای سلسله کتاب‌های منتشر شده در حوزه دفاع مقدس از این شاعر و نویسنده گنبدی تحت تاثیر قرار گرفت و در اقدامی انقلابی و ارزشی دستور خرید 3 هزار نسخه از کتب «سیدعلی کریمیان» را به مدیرکل روابط عمومی استانداری صادر کرد و خواهان پیگیری حمایت‌های فنی، محتوایی، مادی و معنوی از این هنرمند شاخص استان گلستان شد.

وی با تقدیر از تلاش‌های این هنرمند ارزشی استان گلستان که سال‌هاست در حوزه فرهنگ در شهرستان گنبدکاووس با گمنامی فعالیت می‌کند از وی استمرار روحیه جهادی و تلاش برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را خواستار شد و قول حمایت‌های همه جانبه دولت از تولید، انتشار و توزیع محصولات فرهنگی به ویژه آثار ارزشی و انقلابی را به وی داد.

گفتنی است «سید علی کریمیان» که خود جانباز انقلاب اسلامی است و سالها در عرصه فعالیت‌های فرهنگی شهرستان و استان گلستان فعالیت کرده است در نخستین اثر خود کتاب «عروج در نیزار» را درباره زندگینامه شهید «عبدالغدیر پاریاو» منتشر کرده بود و در سال‌های اخیر نیز سلسله کتاب‌های شعر دفاع مقدس را برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده است که تاکنون کتاب‌هایی در وصف شهید «مهدی حدادی»، شهیده «طیبه صداقت» و «مهدی رضا شاطری» منتشر شده و یا در مرحله انتشار قرار دارد.

بدون تردید این‌گونه اقدامات انقلابی و متعهدانه در حمایت از نیروهای ارزشی بومی می‌تواند به گسترش فرهنگی ایثار و شهادت و تقویت باورهای دینی و ارزشی در جامعه کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو