گروه : اجتماعی /

شناسه: 6259

29 اسفند 1402 08:08

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 پوشش تحصیلی دانش آموزان 14 تا 16 ساله گنبدی 70.44 درصد است

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس از پوشش تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر گروه سنی 14 تا 16 سال (متوسطه دوم) به میزان 70.44 درصد خبر داد و گفت: این شهرستان از این نظر در زمره ضعیف ترین ها در کشور است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از ایرنا، فرج الله رزاقی روز شنبه درجلسه شورای آموزش و پرورش که دردفتر امام جمعه گنبدکاووس برگزار شد، افزود: حدود 30 درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم این شهرستان به دلایل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و یا اعتیاد و طلاق والدین در کلاس های درس روزانه حضور نمی یابند.

وی گفت: برای افزایش پوشش تحصیلی این دانش آموزان، 9 مدرسه بزرگسالان پیش بینی شده که در حال حاضر نیمی از این دانش آموزان در این کلاس ها حضور می یابند اما همچنان نیمی دیگر از آنان از ادامه تحصیل خودداری می کنند.

رزاقی شرکت این گروه از دانش آموزان در مدارس بزرگسالان را مستلزم پرداخت شهریه دانست و اضافه کرد: بر این اساس شهریه هر واحد تحصیلی کلاس های حضوری 160 هزار ریال و هر واحد درس غیرحضوری 150 هزار ریال تعیین شده است.

وی با تاکید برضرورت فراهم کردن شرایط برای پوشش تحصیلی این قبیل دانش آموزان، پیشنهاد کرد که میزان شهریه کلاس های غیرحضوری که برای هر واحد 150 هزار ریال است، برای هر عنوان درس 150 هزار ریال تعیین شود که توسط اعضای شورا مصوب شد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس، برنامه ریزی برای بزرگداشت مراسم هفته معلم درسال آینده و مشخص کردن وضعیت استحکام بنای مدارس غیردولتی توسط نظام مهندسی را دو دستور دیگر این جلسه ذکر کرد و گفت: 80 درصد از 110 مدرسه غیردولتی گنبدکاووس در سال جاری مهلت استحکام بنای آنان پایان یافته و نیازمند تایید ازسوی نظام مهندسی است.

رزاقی افزود: هم اکنون 17 هزار دانش آموز گنبدی درمدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند که اگر وضعیت استجکام بنای این مدارس مشخص نشود، این تعداد دانش آموز در سال آینده باید به مدارس دولتی منتقل شوند و این امر آموزش و پرورش را با تنش کمبود کلاس درس و مشکل نیروی انسانی مواجه می کند.

وی از انتخاب 51 معلم، مدیر و معاون نمونه درسال تحصیلی جاری خبر داد و اضافه کرد: در صورت برگزاری مراسم و تجلیل از این معلمان، نیاز به مساعدت دیگر ادارات و نهادها و خیرین داریم.

به گزارش ایرنا، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های شهرستانی برای تجلیل از معلمان نمونه تاکید کرد و گفت: تکریم و تجلیل از مقام معلم یک تکلیف انسانی است که بایستی درحد توان به بهترین شکل انجام شود.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه درخصوص نحوه تجلیل از مقام معلمان نمونه و بزرگداشت هفته معلم در روزهای آینده تصمیم گیری می شود، خاطر نشان کرد: بحث استحکام بنای مدارس غیردولتی باید از طریق مقامات استانی و کشوری رفع گردد زیرا این موضوع در صلاحیت شهرستان نیست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس نیز در این جلسه با قددرانی از موضع گیری وزیر آموزش و پرورش برای برپایی کلاس های درس تا آخرین روز کاری سال، گفت: شنیده می شود برخی از معلمان دانش آموزان را برای نیامدن به مدرسه تحریک می کنند که موضوع باید بررسی و با معلمان خاطی برخورد شود.

آگاهی بخشی به دانش آموزان ازسوی آموزش و پرورش، استفاده از قضات دادگستری در مدارس برای بیان موارد حقوقی استفاده از مواد محترقه به عنوان جرم و تعطیلی مدارس دخترانه در نوبت عصر شب چهارشنبه سوری از تصمیمات این نشست برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال بود.

آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان حدود 70 هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام /

نویسنده :

نظرات
آرشیو