گروه : اجتماعی /

شناسه: 6278

29 اسفند 1402 10:24

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

گلستان| ۱۳۹ طرح پاکسازی و مقابله و مبارزه با مواد مخدر در گنبدکاووس اجرا شد

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اجرای ۱۳۹ طرح پاکسازی و مقابله و مبارزه با مواد مخدر در گنبدکاووس،گفت: در سال جاری ۱۵ باند در شهرستان گنبدکاووس منهدم شدند که در زمینه انهدام باند نسبت به سال گذشته, ۶۶ درصد رشد داشتیم.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم, سرهنگ محمود علی‌فر ظهر امروز در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در سال جاری 245 کیلو و 486 گرم انواع مواد مخدر در شهرستان کشف شد که از این میزان 5 کیلو و 825 گرم شیشه, 27 کیلو و 280 گرم حشیش, 204 کیلو و 367 گرم تریاک و بقیه مواد مخدر دیگر بوده است و کشفیات سال جاری در زمینه مواد مخدر, 18 درصد نسبت به سال گذشته افرایش داشته است.

وی افزود: طرح جامع پاکسازی مناطق آلوده در سطح شهر و روستاهای حوزه شهرستان گنبدکاووس انجام شد که خیابان چهار راه میهن نیز شامل بود و در این خیابان 24 معتاد دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری معتادین ما با خلا قانونی مواجه هستیم و از زمانی که معتادین از موضوعیت مجرم خارج شده و بیمار تلقی می‌شوند, نمی‌توانیم معتادین دستگیر شده را روانه زندان کنیم و تنها می‌توان آنها را به کمپ ترک اعتیاد معرفی کرد و متاسفانه این کار سبب شده تا این افراد به چرخه جامعه به همین وضعیت برگردند.

سرهنگ علی‌فر تاکید کرد: کل دستگیری ما در سال جاری, یک‌هزار و 858 نفر بوده که از این تعداد, 987 نفر خرده فروش و 871 نفر معتاد بودند و در حوزه دستگیری, نسبت به سال گذشته 39 درصد رشد داشتیم.

وی یادآور شد: در سال جاری 139 طرح پاکسازی و مقابله و مبارزه با مواد مخدر در حوزه شهرستان گنبدکاووس اجرا شده که نسبت به سال گذشته, 66 درصد رشد داشته و گنبدکاووس در حوزه مقابله با موادمخدر در سال جاری, 15 شهید تقدیم کرده است.

فرهاد شیبک, معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در سال جاری 12 جلسه عادی و یک جلسه فوق‌العاده در هفته مبارزه با مواد مخدر تشکیل داد و 124 مصوبه از مجموع مصوبات سال جاری, در حدود 73 درصد مصوبات را اجرایی کرد.

وی افزود: تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین اداره کل امور اجتماعی استان, فرمانداری و شهرداری منعقد شده تا بر اساس آن, 60 میلیون تومان از استان اعتبار برای ساختمان نیمه تمام سرپناه متکدیان, جنب تپه راهنمایی و رانندگی جذب کنیم با این شرط که 60 میلیون تومان نیز شهرداری تامین نماید و این ساختمان تکمیل شود تا بخش اعظمی از مشکلات حوزه شهرستان در زمینه متکدیان مرتفع شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو