گروه : اجتماعی /

شناسه: 6355

09 فروردین 1403 19:25

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اسکان موقت مسافران نوروزی در امامزاده یحیی ابن زید(ع) گنبدکاووس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس با اشاره به اسکان موقت مسافران نوروزی در امامزادگان، گفت: در روز ۲۹ اسفند ماه, تعداد ۲۰۰ مسافر و زائر و روز اول فروردین ماه سال ۹۷ نیز ۱۵۰ مسافر در زائرسراهای امامزاده یحیی ابن زید( ع) اسکان یافتند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم ، حجت الاسلام نصرت الله جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران درباره اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان شاخص این شهرستان اظهار داشت: محوطه حرم و حیاط امامزاده یحیی ابن زید( ع) ظرفیت حدود 20 هزار نفر مسافر را دارد و ما در زمان سال تحویل, با ازدحام جمعیت بسیاری مواجه بودیم و حتی حیاط این امامزاده پاسخگوی مسافران و زائران نبود و پیش‌بینی می‌کنیم حدود 25 هزار نفر زائر و مسافر در این مکان, سال خود را تحویل کردند.

وی افزود: 28 زائر سرا ثابت و 32 کمپ زائر( اسکان موقت روزانه) در امامزاده یحیی ابن زید(ع) آماده پذیرای از مسافرین و زائران در ایام نوروز هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: 8 باب اتاق نیز در زیارتگاه ملاعلی‌عطا دانشمند معروف به بقعه دانشمند در نقطه صفر مرزی آماده اسکان مسافران است و در روز 29 اسفند ماه سال 96, تعداد 520 نفر و در روز اول فروردین ماه سال 97 نیز تعداد 834 نفر, این بقعه را زیارت کردند.

حجت الاسلام جعفری تاکید کرد: روز گذشته, تعداد یک‌هزار مسافر و زائر از امامزاده یحیی ابن زید ( ع) را زیارت کردند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد در روزهای آتی افزایش یابد.

وی یادآور شد: خیمه معرفت با 6 غرفه و 4 مبلغ اعزامی از قم تا 17 فروردین ماه سال جاری در محوطه امامزاده یحیی ابن زید( ع) آماده ارائه خدمات هستند, ضمن اینکه درمانگاه این امامزاده نیز به صورت رایگان آماده خدمات به همراه یک پزشک است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو