گروه : اجتماعی /

شناسه: 6420

29 اسفند 1402 14:12

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

بیش از ۱۲۳ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی گنبدکاووس بازدید کردند

رئیس اداره میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس گفت: از ۲۹ اسفند سال ۹۶ تا ۱۰ فروردین سال جاری, ۱۲۳ هزار و ۸۱۹ نفر از جاذبه‌های مختلف گردشگری, تاریخی و مذهبی حوزه شهرستان گنبدکاووس بازدید کردند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، امیرعلی گل چشمه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به بازدید 123 هزار و 819 نفر از جاذبه‌های مختلف گردشگری, تاریخی و مذهبی حوزه شهرستان، اظهار داشت: بیشترین بازدید از مناطق مختلف گردشگری و دیدنی گنبدکاووس, بازارچه مرزی بوده که تاکنون 38 هزارو 412 نفر از آن بازدید کردند.

وی افزود: در همین مدت زمانی, 22 هزارو 986 نفر مسافر از بلندترین بنای آجری جهان, برج قابوس دیدن کرده و 369 نفر مسافر نیز موزه فرش گنبدکاووس را بازدید کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: تعداد 15 هزارو 40 نفر مسافر از تالاب بین المللی آلما گل واقع در بخش مرزی اینچه‌برون و 4 هزارو 427 نفر نیز از شهر باستانی جرجان واقع در پشت امامزاده یحیی ابن زید( ع) بازدید کردند.

گل چشمه تاکید کرد: همچنین در همین مدت حدود 20 هزار نفر از مکان زیارتی امامزاده یحیی ابن زید( ع) و 26 هزارو 375 نفر نیز از بقعه ملاعلی عطا دانشمند معروف به زیارتگاه دانشمند واقع در نقطه صفر مرزی بازدید کردند.

وی یادآور شد: در همین مدت زمانی 7 هزارو 53 نفر در 13 آموزشگاه و 130 کلاس اسکان یافتند که آمار اسکان ما بالاتر از این آمار است, زیرا به علت استقبال مردم در زمینه اسکان, خانه مسافر و سالن‌های ورزشی نیز برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی ,صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس گفت: تشدید گشت‌های بازرسی و نظارت بر سلامت و امنیت غذایی چه به صورت مشترک چه به صورت تخصصی توسط مرکز بهداشت ادامه دارد که در حین بازرسی و نظارت با تلاش نیروهای دامپزشکی و مرکز بهداشت بیش از تن گوشت فاسد شده و از تاریخ مصرف گذشته مرغ در یکی از فروشگاه‌ها کشف و معدوم شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو