گروه : اقتصادی /

شناسه: 2337

29 اسفند 1402 13:21

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر گلستان مطرح شد؛ سفارتها پناهگاهی برای صادرکننده باشند/انجمن ملی پنبه در گلستان تشکیل می شود

رئیس اتاق بازرگانی گلستان در همایش تجلیل از صادر کننده برتر گفت: رابطه ما با صنعت خوب است و تفکیک کردن اتاق بازرگانی از صنعت جفای بزرگی است، در نظر داریم انجمن ملی پنبه را در گلستان کلید بزنیم.

به گزارش قابوس نامه،رمضان بهرامی  با بیان این مطلب در گنبدکاووس، به ظرفیت های بالای استان گلستان در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی دارد، اشاره کرد: این استان با سهم بسزایی که در تولید گندم دارد، آن را می توان یکی از استانهای برتر تامین کننده امنیت غذایی کشور دانست، در گلستان 1200 واحد تولیدی وجود دارد و 90 محصول کشاورزی کشت می شود که 10 مورد آن جز رتبه های برتر کشور است.

watermarked IMG 6816

بهرامی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی 850 عضو دارد، افزود: هیئت اجرایی سفرهای زیادی به کشورهای گوناگون داشته و مد نظر گرفتیم تا درطی یک زمان مشخص با سفرای  18 کشور هدف در تهران ملاقاتی داشته باشیم، تا استعدادها وظرفیت استان به کشورهای دیگر نمایان شود، استان در مباحث گوناگون رشد پیدا کند و دیده بشود.
وی در ادامه  همگرایی بین دولت و بخش خصوصی را عامل همفزایی دانست و گفت: در اتاق بازرگانی گلستان 47 مورد مصوبه استانی اجرا شده داشته ایم که علاوه برا آن 29 مصوبه کشوری نیز مقرر شده است،
بهرامی پنبه را متعلق به گلستان دانست و بر ضرورت تشکیل انجمن تخصصی آن تاکید کرد و گفت: همانطور که عسل  متعلق به  اردبیل و زعفران به بیرجند است پنبه نیز برای گلستان است، استان با 11 هزار هکتار پنبه زیر کشت خود در نظر داریم تا  انجمن تخصصی پنبه را کلید بزنیم.
رئیس اتاق بازرگانی گلستان با اشاره به پرونده های موجود در کمیسیون های حل اختلاف، از کمیسیون های تامین اجتماعی و امورمالیاتی گلایه کرد و گفت: نمایندگان ما در این کمیسیون ها ناراحت هستند، بی عدالتی در آنها وجود دارد و تقاضای رسیدگی داریم.
نائب رئیس اتاق بازرگانی نیز تولید را پشتوانه صادرات دانست و گفت: با توجه به نگاه مقام معظم رهبری به اقتصاد، باید نگاه با تکیه بر تولیدات داخلی، نگاه صادراتی به بیرون داشته باشیم، به همین خاطر باید به دیپلماسی تجاری اهتمام کنیم و باید سفرای ما ما را در کشورهای هدف یاری کنند.

watermarked IMG 6820
ارازجان شمالی با بیان اینکه سفارتهای ایران شرایط کشورهای هدف را می شناسند،گفت: باید سفارت ها پناهگاهی برای صادر کننده ها باشند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو