گروه : اقتصادی /

شناسه: 2338

29 اسفند 1402 14:51

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

صادر کننده برترگلستان: واردات بلای خانمان سوز اقتصاد کشور/پیش برندگی از فضا تولید داخلی محقق می شود

صادرکننده برتر گلستانی گفت: تا زمانی که بودجه کشور از درآمدهای حاصل از فروش نفت تامین می شود، اقتصادی بالنده و پیش برنده شکل نمی گیرد.

به گزارش قابوس نامه، رئیس انجمن صنایع لبن کشور با بیان اینکه صادرات نفتی اصلی ترین ابزار برای رسیدن گسترش و توسعه است، افزود: صادرات نشانگر توانمندی و پتانسیل در کشور است ولی متاسفانه تا زمانی که بودجه کشور از درآمد حاصل از فروش نفت تامین شود، توسعه و پیشرفت شکل نخواهد گرفت.
محمود ابراهیمی با اشاره به حرکت و گام برداشتن در مسیر منشور اقتصاد مقاومتی درکشور گفت: متاسفانه علی رغم تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، توسعه و کارآفرینی در کشور با عوامل بازدارنده ای روبرو است و از آن سو واردات مسیر همواری دارد.
صادر کننده برتر گلستان در ادامه به ضرورت نگاه ویژه به تولید و اقتصاد صادرات محور اشاره کرد و افزود: مقدار رشدی جمعیتی که کشور دارد و ظرفیت های موجود این میزان صادرات هیچ زیبنده کشور نیست، کشورهای کمتر از ما توسعه یافته 50 برابر ما صادرات دارند، شاید بتوان بزرگترین اقدام در گرامی داشت روز صادرت را حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست.
ابراهیمی با بیان اینکه در کشور صادرات با عوامل بازدارنده و از سویی واردات با مسیر هموار انجام می شود،افزود:گرامیداشت روز صادرات زمانی است که صادرات اولویت رشد اقتصادی کشور شود و از واردات محوری پرهیز شده و با نگاه به تولیدات داخلی، اقتصاد را از این بلای خانمان سوز نجات دهیم.
وی با اشاره به اینکه ما باید مسیر اقتصاد مقاومتی را هموار کنیم، افزود: باید دولت و قوای سه گانه با عمل کردن به مفاد و منشور اقتصاد مقاومتی فضای کسب و کار را بهبود ببخشند و پیش برندگی از فضا تولید داخلی محقق می شود، کارآفرینان هم نباید انتظار داشته باشند که همه مشکلات از سوی دولت مرتفع شود.
رئیس انجمن لبن کشور در پایان خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای گسترش اقتصاد پرهیز دولت از رقابت با بخش خصوصی است، واقعی کردن نرخ ارز و حذف قوانین دست و پاگیر که مانع پیشرفت و توسعه اقتصادی می شود، پایین آمدن قیمت تمام شده محصول در داخل و اقزایش کیفیت و از سویی افزایش بهره وری نیروی کار است که باعث گسترش و پیشرفت اقتصادی و رونق تولید می شود.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو