گروه : اقتصادی /

شناسه: 2341

29 اسفند 1402 11:40

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس اتاق بازرگانی ایران: توسعه کشور از روستا آغاز می شود نه شهر/ظرفیت صادراتی کشور بالاتر از این اعداد و ارقام است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشورگفت: کشور ایران ظرفیت بسیار بالاتری از صادرات 40 میلیارد دلاری در سال دارد، که باید با برنامه ریزی بلند مدت به آن دست یافت.

به گزارش قابوس نامه،غلامحسین شافعی با بیان این مطلب در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر گلستان، افزود: به ظرفیت صادراتی کشور اشاره کرد وگفت: ظرفیت صادراتی ما بالاتر از 40 میلیارد دلار است و در مقایسه با کشوری مانند مالزی که 30 میلیون جمعیت دارد، آنها 5 برابر ما یعنی 200 میلیارد دلار صادرات دارند.

و با بیان اینکه با اینکه دیوار بلند تحریم شکسته شده است ولی زخم های حاصل از تحریم عمیق است،اظهار کرد: ما نیازمند برنامه ریزی های بلند مدت در اقتصاد کشور هستیم، پیوند مناسبی بین دیپلماسی سیاسی و اقتصادی در کشور برقرار داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی کشور با بیان اینکه ما مشغول ایجاد دپارتمانی ویژه برای روستاهای مرزی هستیم، گفت: اتاق بازرگانی با نگاه به توسعه منطقه ای در استان های مرزی مانند گلستان، خراسان شمالی،رضوی و مازنداران و گیلان هماهنگی ایجاد خواهد کرد تا رابطه ای ایجاد شود و شاهد توسعه منطقه ای باشیم.

watermarked IMG 6835

استانداران را والیان کشور بدانند

شافعی با اشاره به اینکه استان گلستان بی بدیل است و همسایگی خویش آوندی با دو کشور قزاقستان و ترکمنستان دارد، افزود: ارتباط مدیران با بخش خصوصی فرصت است و این منطقه با ایجاد طرح احیاء راه ابریشم می تواند بی بدیل شود.

وی در ادامه اظهار کرد: توسعه منطقه ای در استان های مرزی را در آینده ای نچندان دور شاهد خواهیم بود، وزرات کشور استانداران را والیان کشور بداند و به آنها تفیظ اختیار بیشتری کند و این را هم بدانید توسعه از روستاها اغاز می شود نه شهر.

دکتر غلامحسین شافعی با بیان اینکه صادرات را به عنوان نوک پیکان توسعه اقتصادی برآورد می کنند، گفت: وقتی صادرات می تواند موفق باشد که ازپشتوانه تولیدی قوی برخوردار باشد و ما هم اکنون بعد از سالها شاهد هستیم که تراز تجاری کشور مثبت شده و صادرات ما بر واردات ما پیشی گرفته است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو