گروه : اقتصادی /

شناسه: 2861

09 فروردین 1403 16:27

دیدگاه: 1

ارسال توسط:

در کارگروه اقتصاد مقاومتی مطرح شد؛ اجرای طرح "هر روستا؛ یک پروژه اقتصاد مقاومتی"/رشد 42 درصدی اعتبارات عمرانی گنبدکاووس

فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی این شهرستان از برنامه ریزی برای اجرای طرح "هر روستا؛ یک پروژه اقتصاد مقاومتی" در این شهرستان خبر داد.

به گزارش قابوس نامه، عبدالقدیر کریمی با بیان این مطلب در جمع مدیران و اعضای اتاق فکر اقتصاد مقاومتی با حضور معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت کار ، تعاون و امور اجتماعی کشور، افزود: امیدواریم این پروژه در قدم اول در 30 تا 40 درصد از 196 روستای این شهرستان با کمک بخشداران شکل بگیرد و در قدمهای بعدی درتمام روستاها یک پروژه اقتصاد مقاومتی افتتاح کنیم.
عبدالقدیر کریمی  با اشاره به فرصت های بیشمار و ظرفیت های بسیار در حوزه سرمایه گذاری در گنبدکاووس، گفت: سرمایه گذاری در  پرورش قارچ موضوعی است که از سوی مسئولین در حال پیگیری است و به زودی این نوید هم به شما بدهم که شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان با هزار نفر عضو در مرحله آغاز فعالیت خود است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و تشکیل اتاق فکر درجهت توسعه اقتصادی، تصریح کرد: برنامه ها و طرح هایی برای شهرستان پیشنهاد شد که می توان به کارگاه تولید زیورآلات ترکمن، پارچه های دست بافت، گل خانه های کوچک و طرح تولید نشاسته از سیب زمینی اشاره کرد.
افزایش 42 درصدی اعتبارات عمرانی گنبدکاووس
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان با اشاره به ظرفیت بالای استان و شهرستان گنبدکاووس در حوزه سوارکاری،‌گفت: پروژه  احداث مرکز تشخیص بیماری های اسب در حال پیگیری است که از سویی قصد داریم با شناسنامه دار کردن اسبها از این فرصت که ظرفیت خدادی است برای صادرات استفاده کنیم.
حسین پیشقدم با بیان اینکه ما در سال جاری رشد 42 درصد اعتبارات عمرانی در گنبدکاووس به نسبت سال گذشته را شاهد بودیم، افزود: در سال 95 در سطح استان  72 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و امید داریم تا زهکشی 52 هزار هکتار از اراضی این استان را ب
پیشقدم در ادامه به پروژه اقتصاد مقاومتی افتتاح شده در گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: پروژه ارگانیا کمک می کند به مردمی کردن اقتصاد و این پروژه در راستای ایجاد زنجیره زیستی خواهد بود به منظور تولید، عرضه و صادرات محصولات ارگانیک است.
انتهای پیام

نویسنده :

نظرات
یاسین
19 مهر 1400

به نام خدا سلام علیکم : دوست عزیز و استاد گرامی سایت خبری تحلیلی چابهار نیوز که یک سایت خبری ولای و ارزشی محلی است که توسط جمعی از جونان اهل سنت جنوب استان سیستان و بلو چستان با هزینه شخصی جهت پاسداری از ارزش ها انقلاب و نظام و بیان مشکلات عمومی مردم و خبرها فرهنگی ،اجتماعی ، اقتصادی ، ورزشی و وقعایهای روز جنوب استان سیستان وبلوچستان راندازی شد. این سایت ارزشی و مردمی که در منطقه در اقلیت قراردارد لطفا در حمایت از این سایت ارزشی این سایت را در لینگ سایت خود قرار بدهید ممنون می شویم. سایت خبری تحلیلی چابهار نیوز: http://www.ch-news.ir

آرشیو