گروه : اقتصادی /

شناسه: 2862

31 فروردین 1403 19:37

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون وزیر کار در گنبدکاووس مطرح کرد؛ اقتصاد مقاومتی برنامه رهایی بخش/اهمیت اصلاح قوانین  در جهت بهبود کسب و کار

معاون وزیر کار در گنبدکاووس گفت: تغییر ساز و کارها در جهت حمایت از سرمایه گذار و توسعه اقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرد، توانمند سازی و ظرفیت سازی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش قابوس نامه، حجت الله میرزایی با بیان این مطلب در جمع برخی از فعالین اقتصادی و کارگروه اقتصاد مقاومتی گنبدکاووس به روند طولانی بودن فرآیند جذب سرمایه گذار و یا زمان صادرات محصول در گمرک، افزود: یکی از نیازهای مهم در حوزه سرمایه گذاری، اصلاح ساز و کارها است، ما در خارج از کشور شاهد هستیم که با بازسازی نظام اداریشان توانسته اند به توسعه گسترده ای دست یابند.
وی  تعاونی های کشاورزی و روستایی را دارای ماندگاری بالاتری دانست و تصریح کرد: دولت هدفگذاری اش این است که روی تعاونی هایی سرمایه گذاری کند که تجربه نشان داده که ماندگار تر است و این ظرفیت را می توان در گلستان به حرکت درآورد با توجه به اینکه سرمایه بانک توسعه و تعاون نیز در استان افزایش پیدا کرده است.
میرزایی با اشاره به تغییر سازو وکار اداری در حوزه حمایت های دستگاههای اجرائی به سرمایه گذاری، تصریح کرد: باید نگاه ویژه ای به قانون در جذب سرمایه گذار شود و با اصلاح ساز و کارها در جهت بهبود فضای کسب و کار کوشید.
فرآیند زمانی جذب سرمایه گذار را کاهش دهید
معاون وزیر کار با بیان اینکه ما باید با شناسایی پروژه و سرمایه گذار در فرآینده جذب سرمایه گذار به خوبی عمل کنیم،‌ تصریح کرد:  کارآمدترین نیروهای خود را در راستای جذب و ارتباط با سرمایه گذاران قرار دهید زیرا تک تک برخوردها با سرمایه گذار و فرآیند سرمایه گذاری تاثیر گذار خواهد بود..
وی یکی از ویژگی های گلستان را تاخیر در توسعه یافتگی آن بیان کرد و گفت: توسعه اقتصادی در مناطق حاصل عملکرد دولتها در مناطق است، دولت تاکیدش بر ساخت و ساز نیست، بلکه به دنبال تغییر و اصلاح ساز و کار است.
معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت کار با بیان اینکه اقتصاد در ایران به خاطر وجود موقعیت جغرافیایی خود تحت تاثیر بلاهایی طبیعی پرحادثه و شوک هایی از این قبیل است، افزود: اقتصاد مقاومتی می تواند آسیب ها را به حداقل برساند و باعث ایجاد اقتصادی پایدار در برابر شوک ها شود. .
حجت الله میرزایی با اشاره اینکه ماندگاری سرمایه انسانی و مالی تجلی عملکرد توسعه است، تصریح کرد: رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی با نگاه پرهیز از تهدید ها و استفاده از فرصتهای داخلی و خارجی است که ما با توجه به آسیبهایی که در حوزه اقتصاد به کشور شوک وارد می کند باید با آن برخورد کنیم.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو