گروه : اقتصادی /

شناسه: 4549

29 اسفند 1402 08:07

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امسال با معرفی مرکز فنی و حرفه ای گنبد به بنگاههای اقتصادی؛ طرح کارورزی 500 فارغ التحصیل دانشگاهی با یک سوم حقوق اجرا می شود

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گنبدکاووس گفت: امسال با معرفی مرکز فنی و حرفه ای گنبدکاووس به بنگاههای اقتصادی، طرح کارورزی برای 500 فارغ التحصیل دانشگاهی این شهرستان با پرداخت یک سوم حقوق اجرا می شود.

به گزارش قابوس نامه، یحیی عباسی درنشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته ملی مهارت،کار آفرینی و ترویج آموزش های فنی که 31 تیر تا 6 مرداد است، با عنوان این مطلب افزود: بسیاری از بنگاههای اقتصادی نیاز به نیروی کار دارند که در این طرح، دانشجویان با رشته های مرتبط به این بنگاهها معرفی می شوند و با دریافت یک سوم حداقل حقوق قانون کار ، 4تا 6 ماه آموزش ملی لازم را می بینند.

وی همچنین با اشاره به مهارت آموزی در محیط کار واقعی، تصریح کرد: این طرح همان استاد شاگردی است و افراد فاقد مهارت در قالب این طرح به مغازه ها و شرکت هایی که مورد درخواست آنهاست معرفی می شوند.

عباسی اضافه کرد: این دوره ها هزینه ای ندارد و استاندارد زمان دوره 80 ساعت است که متقاضیان باید بگذرانند و سپس از آنها آزمون گرفته و گواهینامه برای آنها صادر می شود که امسال تعهد ما در این شاخص 128 نفراست.

qaboosnameh 1

رئیس مرکز فنی و حرفه ای گنبد با اشاره به اینکه 70 آموزشگاه آزاد مهارت آموزی در گنبد فعالیت دارند که 60 آموزشگاه مربوط به بانوان است، گفت: در این آموزشگاهها در اغلب رشته ها آموزش انجام می شود و با توجه به تعهد امسال شهرستان که 127هزارو 500 نفرساعت است، تا پایان خرداد ماه 70 هزار نفرساعت آموزش انجام شده است.

وی افزود: در بخش دولتی نیز تعهد ما 537 هزار نفر ساعت می باشد که تا به امروز 140 هزار ساعت آن انجام شده است.

عباسی اذعان کرد: درشهرستان گنبد بیشترین رشته های استان، آموزش داده می شود و تاکنون بخش قابل توجهی از تعهد امسال ازجمله در مراکز شهری 93 درصد، عشایری 55 درصد ، پادگان 153 درصد ، روستا ها 70 درصد، صنایع و اصناف 157 درصد و ... از عملکرد مرکز انجام شده است.

وی در ادامه گفت: در هفتۀ ملی مهارت برنامه های مختلفی تدارک دیده شده است که افتتاح مرکز جوار دانشگاهی، افتتاح آموزشگاه خیاطی، آموزشگاه ساخت زیور آلات، جلسه مهارت های زندگی ویژه بانوان، دیدار با خانوادۀ شهید مدافع حرم مهدی شکوری با حضور مدیرکل فنی و حرفه ای استان و برگزاری جشن ملی مهارت در سالن هلال احمر، از جملۀ این برنامه هاست.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای گنبد همچنین اظهار کرد: علاوه بر این برنامه ها، غبارروبی مزار شهدا، برپایی نمایشگاه در ورودی مصلی و شرکت در نماز جمعه، برگزاری دوره های آموزش کپسولی برای عموم مردم در دریاچۀ مصنوعی، تنظیم موتور رایگان برای خودروهای عبوری از مقابل مرکز فنی و حرفه ای واقع در ابتدای جاده گنبد به اینچه برون و مسابقات ورزشی از دیگر برنامه های هفته ملی مهارت در شهرستان گنبدکاووس است.

وی همچنین  از تخفیف 30 درصدی آموزشگاههای آزاد در هفته ملی مهارت خبر داد و گفت: اگر امروز به آموزش های فنی و حرفه ای توجه نشود اشتغال درکشور محقق نمی شود و لزوم آن مهارت آموزی از سنین پائین است.

یحیی عباسی خاطر نشان کرد: پیگیری تکمیل پروژۀ مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران این شهرستان نیز در برنامه های امسال فنی و حرفه است که تا کنون45 درصد پیشرفت داشته است و برای تکمیل نیاز به 20 میلیارد ریال اعتبار دارد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو