گروه : اقتصادی /

شناسه: 5336

29 اسفند 1402 11:08

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

ابلاغیه بانک مرکزی برای افزایش سود وام مسکن مهر لغو شد

مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن از لغو ابلاغیه بانک مرکزی برای افزایش سود وام مسکن مهر خبر داد و گفت: بانک مسکن نسبت به اعمال نرخ سود تک رقمی به روال گذشته "تا اطلاع ثانوی" اقدام خواهد کرد.

به گزارش قایوس نامه به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود ایزدی اظهار کرد: با توجه به ضوابط و مقررات مصوب در طرح مسکن مهر ، دولت باید نسبت به پرداخت یارانه نرخ سود برای اعمال سود تک رقمی این تسهیلات اقدام کند.

وی افزود: با توجه به لغو ابلاغیه بانک مرکزی، بانک مسکن همچون گذشته به منظور حمایت موثر از متقاضیان مسکن مهر و پیشرفت سریع طرح مسکن مهر ، نسبت به اعمال نرخ های گذشته مبادرت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات مسکن مهر در تهران، مراکز استان ها و سایر شهرها به ترتیب 9 درصد، 7 درصد و 4 درصد محاسبه شده است که تا اطلاع ثانوی نیز بر همین منوال محاسبه خواهد شد.

پیش از این، بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک مسکن تاکید کرده بود؛

«... موضوع یارانه سود تسهیلات مسکن مهر در جلسه کمیسیون اعتباری مورخ 1396/6/29 این بانک مطرح و با توجه به عدم ارسال تضمین‌نامه و مصوبه‌ای در خصوص یارانه نرخ سود تسهیلات مسکن مهر (جهت افزایش سقف فردی تسهیلات مذکور از 250 میلیون ریال به 400 میلیون ریال) کمیسیون مقرر نمود، بانک مسکن با توجه به تاکیدات قبلی، کماکان نسبت به اعطای تسهیلات مذکور با نرخ‌های مصوب شورای محترم پول و اعتبار (11 و 12 درصد جهت مشارکت مدنی و فروش اقساطی) اقدام نماید.»

بر این اساس متقاضیان مسکن مهر در تهران و مراکز استان ها باید به ترتیب 3 و 5 درصد سود بیشتر برای مابه التفاوتو افزایش سقف تسهیلات این طرح از 25 میلیون تومان به 40 میلیون تومان را پرداخت می کردند. میزان این سود برای متقاضیان مسکن مهر "سایر شهرها" 8 درصد بیشتر خواهد شد. به عبارت دیگر در سایر شهرها سود تسهیلات مسکن مهر سه برابر می شد.

پس از این ابلاغ، آخوندی نامه ای به بانک مرکزی نوشت و از آنها خواست ابلاغیه افزایش سود وام مسکن مهر را لغو کرده و بر اساس روال قبلی عمل کند که در پی آن بانک مرکزی این ابلاغیه را لغو کرد.

نویسنده :

نظرات
آرشیو