گروه : اقتصادی /

شناسه: 5481

29 اسفند 1402 07:00

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس جهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس:  بیش از ۲۲ هزار هکتار گندم در اراضی گنبدکاووس کشت شد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: مقدار اراضی ابلاغی شهرستان گنبدکاووس در سال جاری برای کشت گندم, ۹۳ هزار هکتار است که تاکنون ۲۲ هزارو ۵۰۰ هکتار گندم کشت شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم از گنبدکاووس, غلامعلی نورا ,ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: تاکنون 8 هزارو 850 هکتار جو,7 هزار و 500 هکتار کلزا در اراضی شهرستان گنبدکاووس کشت شده و با توجه به اینکه کشاورزان منتظر بارندگی بودند, پیش‌بینی می‌شود کشت محصولات پائیزه افزایش یابد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس افزود: همچنین تاکنون 162 هکتار از اراضی شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافته و 250 هکتار نیز دیگر محصولات پائیزه مانند نخود آبگوشتی, سیب زمینی و غیره کشت شده است.

نورا تصریح کرد: تاکنون 4 هزار و 300 تن بذر گندم, 75 تن بذر کلزا و 188 تن بذر جو توزیع شده است و کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و دریافت معرفی‌نامه می‌توانند, نهاده‌های کشاورزی خود را از کارگزارهای مربوطه دریافت کنند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: رعایت زمان کاشت برای گندم و جو  از 15 آبان تا 15 آذر ماه سال جاری است و کشاورزانی که قصد کشت گندم و جو دارند, در این زمان که بهترین زمان کاشت است, کشت خود را انجام دهند.

نورا یادآور شد: با توجه به بارندگی اخیر و شرایط جوی, مهلت کشت کلزا تا 20 آذر ماه تمدید شد و کشاورزان هر چه سریع‌تر تا این زمان اقدام به کاشت محصول مربوطه کنند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: میزان بذر مصرفی برای گندم آبی 120 کیلو در هکتار و گندم دیم 160 کیلو در هکتار است که نیاز است این نکات را رعایت کنند.

نورا اظهار کرد: قبل از کاشت محصولات پائیزه, مصرف کودهای پایه, شامل فسفاته, پتاس, و 50 درصد ازت ضروری است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو