گروه : اقتصادی /

شناسه: 5488

29 اسفند 1402 14:42

دیدگاه: 1

ارسال توسط:

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس: جشنواره "توانمندی‌های معلولان در قاب عکس" در گنبد کاووس افتتاح شد

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس گفت: از ۱۲ تا ۱۸ آذرماه, روز جهانی معلولین است و نخستین نمایشگاه عکس, با محوریت روستا معلول در استان گلستان به میزبانی شهرستان گنبدکاووس افتتاح شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم, محمدرضا فشایی, ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین جشنواره عکس استان در گنبدکاووس واقع در پارک شهرداری اظهار داشت: در این نمایشگاه, 45 عکس با موضوعات معلولین و همسالان, خانواده و معلولین, مشارکت معلولان در فعالیت‌های اجتماعی, خلاقیت معلولین, اقات فراغت, هنر, مدرسه و غیره قرار دارد و منتخبان عکس‌ها در پایان روز 18 آذرماه از نگاه بازدید کنندگان انتخاب و جوایزی اهدا خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس افزود: در شهرستان گنبدکاووس, حدود 7 هزارو 400 معلول جسمی, حرکتی, بینایی, شنوایی, روانی و غیره تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

فشایی تصریح کرد: 14 مرکز نگهداری, توانبخشی, حرفه‌آموزی در این شهرستان فعالیت دارند که 4 مرکز, بیماران روانی, سالمندان, جسمی - حرکتی, و پسران ذهنی بالای 14 سال بصورت شبانه روزی خدمات می‌دهند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: با توجه به اینکه مرکز نگهداری سالمندان در استان تعطیل شده, سالمندان استان در شهرستان گنبدکاووس نگهداری می‌شوند و در حال حاضر حدود 100 نفر در این مرکز وجود دارند, ضمن اینکه در مراکز روزانه به صورت متوسط 33 نفر و در مراکز شبانه‌روزی به طور متوسط 50 تا 70 نفر نگهداری می‌شوند.

فشایی گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های معلولین و نمایشگاه عکس, برگزاری اردوی تفریحی, جشن روز جهانی معلولین و تجلیل از معلولین نخبه, در حوزه ورزشی, علمی, اقتصادی و غیره, بازدید از کارگاه های حرفه آموزی, دیدار با معلولین قطع نخاع و غیره از برنامه های این هفته بهزیستی شهرستان است.

عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس هم در این مراسم اظهار داشت: این هفته, زمان مناسبی است تا از ظرفیت آن در جهت احوال‌پرسی و ایجاد امید و انگیزه و ارتقاء اعتماد به نفس معلولین استفاده کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: باید در این هفته آسیب‌ها و مشکلات این حوزه احصاء شده و در برخی سیاست‌ها و روش‌ها تغییر ایجاد کنیم, تا شرایط بهتری برای این افراد در جامعه فراهم شود.

کریمی تصریح کرد: در حوزه شهرستان گنبدکاووس, فعالیت‌های خوبی در بخش معلولین صورت گرفته و امید داریم با حضور رئیس جدید بهزیستی گنبدکاووس, در چند ماه آینده, شاهد اتفاقاتی خوبی در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
Ali
19 مهر 1400

سلام دوباره آرم وزارت این جوری نیست خیلی وقته که عوض شده

آرشیو