گروه : اقتصادی /

شناسه: 5620

29 اسفند 1402 10:21

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس تعاون و کار گنبدکاووس:  ۳۲ میلیارد ریال اعتبار طرح‌های مشاغل خانگی در گنبدکاووس مصوب شد

رئیس اداره تعاون, کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس با اشاره به تصویب ۳۲۵ طرح در قالب مشاغل خانگی با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، گفت: سهم استان از تعهد اشتغال, ۷ هزار نفر بوده که ۴۵ درصد از این ایجاد این اشتغال در گنبدکاووس بوده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم, عبدالحکیم سلاق, عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: 325 طرح در قالب مشاغل خانگی در کمیته کارشناسی با اعتبار 32 میلیارد و 500 میلیون ریال مصوب شده است, که از این تعداد, 48 طرح با اعتبار 480 میلیون تومان در بانک در مرحله پرداخت تسهیلات هستند.

رئیس اداره کار, تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس افزود: تعهد اشتغال شهرستان گنبدکاووس در سال جاری, 3 هزار و 119 نفر است که تاکنون  یک‌هزار و 702 نفر آن, یعنی 55 درصد محقق شده است.

سلاق تصریح کرد: در طرح پشتیبان که ویژه طرح شهید شوشتری در مناطق آسیب پذیر شهرستان است, 6 طرح با اعتبار 600 میلیون تومان جهت پرداخت تسهیلات در بانک عامل قرار دارد و به زودی پرداخت خواهد شد.

رئیس اداره تعاون, کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: طرح اشتغال فراگیر, شامل همه طرح‌های تکمیلی, ایجادی, توسعه‌ای و غیره و شامل حال همه دستگاه‌های اجرایی می‌شود و هیچ محدودیتی در ترزیق اعتبار وجود ندارد و انتظار می‌رود, مدیران دستگاه‌های اجرایی از این طریق برای ایجاد اشتغال همکاری بیشتر داشته باشند.

سلاق یادآور شد: در این طرح, سود و بهره وام پرداخت شده برای منقاضی, 18 درصد است و 8 درصد سوبسید دارد و تنفس بازپرداخت آن, تا 2 سال است و بازپرداخت وام و تسهیلات 7 سال است.

رئیس اداره تعاون, کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و از محل یک میلیارد و 500 میلیون دلار است و برابر آن از منابع داخلی 12 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت خواهد شد که سهم استان گلستان 500 میلیارد تومان و سهم شعرستان گنبدکاووس بیش از 50 میلیارد تومان است.

سلاق گفت: از زمان پیشنهاد طرح تا انعقاد قرارداد در بانک, روسای بانک‌ها, یک ماه فرصت دارند تا نتیجه پرداخت و عدم پرداخت تسهیلات را به اداره تعاون, کار اعلام کنند و در شهرستان گنبدکاووس, 8 بانک موظف به پرداخت تسهیلات اشتغال هستند و برای همه شعبات این بانک‌ها, اعتبار ترزیق شده تا از طریق شعبات نیز تسهیلات پرداخت شود.

رئیس اداره تعاون, کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: برای همه طرح‌ها, چه طرح مشاغل خانگی, چه طرح فراگیر و پشیبان, یک‌هزار میلیارد تومان در استان گلستان ترزیق شده و هیچ محدویتی در ترزیق اعتبار برای ایجاد اشتغال در قبال ارائه طرح اشتغالزایی وجود ندارد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو