گروه : اقتصادی /

شناسه: 5741

29 اسفند 1402 13:34

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

خبر خوش رئیس اداره کار گنبدکاووس برای مردم مشکل شرکت تعاونی موج‌های خروشان حل می‌شود/ اعطای 13 میلیارد تسهیلات برای اتمام پروژه موج‌های آبی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس از رفع مشکل شرکت تعاونی موج‌های خروشان و سهامداران مردمی این پروژه خبر داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس، عبدالحکیم سلاق عصر امروز در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس در فرمانداری ویژه این شهرستان با اشاره به اینکه موضوع اشتغال و رفع بیکاری از ابتدای سال جاری در اولویت نخست مسوولان ارشد گنبدکاووس قرار گرفته است، اظهار کرد: در سه ماهه اخیر با پیگیری فرماندار ویژه و روسای ادارات بالغ بر 121 جلسه در موضوعات اشتغالزایی، کاریابی، سامانه رصد و کارگروه اشتغال شهرستان برگزار کرده‌ایم که نشان از عزم جدی مدیران برای رفع مشکلات این حوزه است.

وی با بیان اینکه دولت با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان اشتغال در تلاش است تا اشتغال خانگی و مولد را توسعه دهد، افزود: در بخش مشاغل خانگی شهرستان گنبدکاووس تا کنون در سال جاری 325 پرونده با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد و 500 میلیون ریال و به میزان دو برابر سهمیه شهرستان به ستاد اشتغال استان گلستان معرفی شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس تعداد پرونده‌های مشاغل روستایی این شهرستان را 68 پرونده دانست و خاطرنشان کرد: اعتبار این پرونده‌ها بالغ بر 153 میلیارد ریال بوده است که می‌تواند تحول خوبی در روستاهای ما ایجاد کند.

سلاق از رفع مشکل شرکت تعاونی موج‌های خروشان شهرستان گنبدکاووس که مشکل دو سال اخیر شهرستان به شمار می‌رفت خبر داد و گفت: با همکاری دستگاه قضایی، فرمانداری ویژه و دستگاه‌های اقتصادی مقرر شده است تا 13 میلیارد تومان به صورت تسهیلات به این شرکت تعاونی اعطا شود تا پروژه موج‌های آبی گنبدکاووس نیز به سرانجام رسیده و مشکلات مردم و سهامداران این پروژه مرتفع شود.

وی از اعطای وام 4 میلیارد تومانی به پروژه «هتل نیازی» گنبدکاووس نیز خبر داد و تصریح کرد: این مبلغ نیز با تصویب کارگروه اشتغال برای راه‌اندازی این هتل و ایجاد چندین شغل و رونق بخشیدن به حضور سرمایه‌داران و گردشگران در شهرستان در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس مجموع پرونده‌های تصویب شده در کارگروه اشتغال این شهرستان را تاکنون تعداد 413 پرونده دانست و ادامه داد: میزان تسهیلات اعطایی در قالب این پرونده‌ها بالغ بر 382 میلیارد و 400 میلیون ریال است که می‌تواند جهشی بزرگ در ایجاد اشتغال پایدار و زودبازده در سطح شهرستان گنبدکاووس ایجاد کند.

 سلاق با اشاره به اینکه سامانه رصد مسوول پایش میزان اشتغالزایی ادارات و نهادها در سال جاری است، اضافه کرد: در این سامانه وضعیت گنبدکاووس تا سه ماه گذشته اصلا مناسب نبود و به میزان 15 درصد تحقق یافته بود اما امروز و در آخرین خروجی این سامانه میزان تحقق اشتغال بالغ بر 86 درصد بوده است که در سطح استان گلستان جایگاه نخست را کسب کرده که به دلیل توصیه‌های اکید معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در این حوزه است.

وی با بیان اینکه سهمیه ابلاغی شهرستان گنبدکاووس برای ایجاد اشتغال تعداد 3 هزار و 119 نفر بوده است، افزود: تاکنون تعداد 2 هزار و 677 شغل در گنبدکاووس توسط ادارات و نهادها ایجاد شده است که اگر با همین روند و شتاب مثبت ادامه پیدا کند بدون تردید تعداد شغل ایجاد شده در شهرستان گنبدکاووس از سهمیه ابلاغی نیز فراتر خواهد رفت.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه سهمیه ابلاغی استان گلستان در حوزه کاریابی و غیردولتی ایجاد 7 هزار شغل است، خاطرنشان کرد: شهرستان گنبدکاووس به تنهایی در سال جاری توانسته بالغ بر 42 درصد این سهمیه را محقق کرده است که اتفاق بزرگی در این بخش برای استان گلستان است.

سلاق با اشاره به اینکه دانشگاه گنبدکاووس، ادارات محیط زیست و ارتباطات و همچنین شرکت توزیع نیروی برق و شهرداری گنبدکاووس هنوز اشتغال ایجاد شده را در سامانه رصد وارد نکرده‌اند، گفت: با اضافه شدن این آمار بدون تردید آمار گنبدکاووس در حوزه ایجاد اشتغال به یک آمار بسیار مثبت خواهد رسید که البته به این میزان از ایجاد شغل قانع نخواهیم بود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو