گروه : اقتصادی /

شناسه: 5963

29 اسفند 1402 12:58

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

آغاز ساخت بزرگترین گلخانه هیبریدی کشور در گنبدکاووس

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: پروژه گلخانه هیبریدی ۴۱ هکتاری خوجملی با اعتبار ۱۸۴ میلیارد تومان امروز با حضور رئیس سازمان تعاون روستایی کشور در گنبدکاووس کلنگ‌زنی شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم, عبدالقدیر کریمی, عصر امروز, در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی پروژه گلخانه‌ای در روستای خوجملی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: یکی از بزرگترین پروژه‌های استانی و پایلوت کشوری, پروژه تولید بذر هیبریدی است که امروز با حضور رئیس سازمان تعاون روستایی کشور و استاندار کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: این پروژه با اعتبار 184 میلیارد تومان و 2 برابر سرمایه‌گذاری اعتبارات پروژه‌های دهه فجر توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در این پروژه, 175 نفر به صورت مستقیم و 600 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی خواهند شد و با بهره‌برداری از این پروژه, 10 درصد بذور اصلاح شده کشور تامین است.

وی تاکید کرد: امروز 223 پروژه با اعتبار 85 میلیارد و 134 میلیون تومان کلنگ زنی و یا به بهره برداری رسید که مهمترین پروژه خدماتی استان و شهرستان گنبدکاووس, گازرسانی به 2 روستای هوتن و کرند با اعتبار 8 میلیارد تومان کلنگ زنی شد و در 4 روستای مرزی نیز گازرسانی به بهره برداری رسید.

در این مراسم, احمدی بیگی, نماینده سرمایه‌گذاری اتریش و مجارستان اظهار داشت: وزیر اقتصاد مجارستان با آقای کرباسچی, در 6 حوزه مختلف کشاورزی قرارداد یک‌ساله, با سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورو منعقد کردند.

وی افزود: تولید بذر هیبرید, تامین و تولید ماشین آلات کشاورزی, کشت فرا سرزمینی, از جمله حوزه های منعقد شده است و گنبدکاووس, نخستین پایلوت تولید بذر هیبرید در کشور است.

احمدی بیگی تصریح کرد: مشکلات ما در حوزه کشاورزی, مکانیزاسیون کشاورزی است و ما این موضوع را در دستور کار قرار دادیم و امید داریم با طرف خارجی به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو