گروه : اقتصادی /

شناسه: 5982

29 اسفند 1402 09:57

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرماندار ویژه گنبدکاووس: گنبدکاووس به پایتخت کشت های گلخانه ای کشور تبدیل خواهد شد

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: طی چند ماه آینده، شهرستان گنبدکاووس به عنوان پایتخت کشت های گلخانه ای کشور یک نماد می شود و این موضوع برای شهرستان و استان افتخار و عزت و سربلندی ایجاد می کند.

به گزارش قابوس نامه، عبدالقدیر کریمی با بیان این مطلب، افزود: افتتاح مجموعه ی بزرگ اقتصادی در حوزه بذر هیبریدی به اندازه اعتبار دولتی چند شهرستان این پروژه ارزش ریالی داشت،در دهه فجر گلخانه ای با 184 میلیارد تومان اعتبار در حوزه کشت بذر هیبریدی و محصولات ارگانیک صیفی جات افتتاح شد.
وی در ادامه با اشاره به کلنگ زنی همزمان دو مجتمع گلخانه ی دیگر با اعتباری نزدیک به 110 میلیارد تومان برای چند ماه دیگر افزود: این اتفاق خوبی بود که در حوزه اشتغال زایی با مشارکت بخش خصوصی رخ داد.
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در افتتاحیه طرح اشتغال محور مناطق شهید شوشتری که توسط کمیته امور بانوان و خانواده، افزود: در حوزه پروژه های دولتی در بخش اشتغال زایی، عمرانی و اقتصادی 85 میلیارد و 134 میلیون تومان پروژه کلنگ زنی و افتتاح و بهره برداری داشتیم، که بیشتر با محوریت توسعه روستایی و مناطق مرز نشین بوده است.
عبدالقدیر کریمی از دیگر اقدامات در راستای اشتغال زایی را تلاش برای طراحی و اجرای سند توسعه هر روستا برشمرد و گفت: شناسنامه و سند توسعه بسیار می تواند به ما در زمینه ایجاد درآمدهای پایدار در مناطق روستایی کمک کند ، به تناسب تحویل و شرایطی که سند توسعه روستا؛ در نظر داریم روستاهای مرکزی، محوری و پرجمعیت در مقایس های کوچک و متوسط برای هر روستا یک پروژه اقتصادی طراحی کنیم.
وی در ادامه گفت: این اقدام با کشت های گلخانه ای آغاز شده است و ما به این موضوع بسنده نکردیم و توجه و تمرکز در حوزه صنایع تولیدی و بامحوریت اشتغال، تولید و درآمد پایدار با مشارکت شرکت های تعاونی روستایی و بخش، در حوزه ظرفیت هایی داریم در روستا این تلاش را ادامه خواهیم داد.
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ضمن اشاره به افتتاح دو پروژه اشتغال زای دو بانوی کارآفرین گنبدی، گفت: این فعالیت ها به لطف دو بانوی کارآفرین در حوزه مصوبات شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در شهرستان اتفاق افتاد، و این طرح های اشتغال محور اولین تجربه میدانی و عملیاتی روستاهای آسیب پذیر و تحت پوشش شورای هماهنگی است که در شرایط مناسب تر و جامع و کامل تری ادامه پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو