گروه : اقتصادی /

شناسه: 6009

29 اسفند 1402 05:51

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نماینده مردم گنبدکاووس: سد چارلی در گنبدکاووس احداث می‌شود

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس با بیان اینکه سد چارلی در گنبدکاووس احداث می‌شود،‌ گفت: بیشتر مشکلات مردم بخش مرزی شهرستان گنبدکاووس به علت کشاورزی و دامپروری، در حوزه منابع طبیعی است.

 به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم؛ قره جه طیار ظهر امروز در مراسم افتتاح متمرکز گازرسانی 4 روستا در حوزه علمیه انوریه روستای قره‌ماخر, شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: برخی از قوانین ما دست و پا گیر هستند و حتی مسئولان نیز نمی‌توانند کاری انجام دهند که باید این قوانین تغییر و اصلاح شود.

وی افزود: بیشتر مشکلات مردم بخش مرزی شهرستان به علت کشاورزی و دامپروری در حوزه منابع طبیعی است و ما طرحی را برای رفع این مشکل اوایل سال 97 به مجلس تقدیم می‌کنیم.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سد شیرین‌دره در استان خراسان شمالی مشکلاتی را برای مردم این منطقه ایجاد کرده و جلسات مختلفی برای احقاق حق‌آبه مردم برگزار شده و باید تدابیر خاصی در این زمینه صورت گیرد.

وی تاکید کرد:مطالعات ایجاد سد چارلی مراحل نهایی خود را می‌گذراند و امید داریم در آینده نزدیک شاهد کلنگ‌زنی این پروژه مهم و عظیم باشیم و این نیاز به یک عزم جدی و همت والا دارد.

طیار گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران, خدمات خوبی در حوزه‌های مختلف آب, برق, گاز به روستاها صورت گرفته و ما شاهد گسترش این خدمات در دورترین و مرزی‌ترین روستاها هستیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: روستاهای بخش مرزی گنبدکاووس, 10 درصد جمعیت شهرستان است اما با این‌حال, 20 درصد اعتبارات دهه فجر به روستاهای مرزی تخصیص یافت.

عبدالقدیر کریمی گفت: در زمان دولت روحانی, 44 روستا از حوزه شهرستان گنبدکاووس گازرسانی شد و رویکرد این دولت, توسعه روستاها به ویژه روستاهای مرزی است.

وی افزود: در ایام دهه فجر, برای کلنگ‌زنی 2 روستا هوتن و کرند, اعتبار 8 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و تنها برای این 4 روستا قابل بهره برداری و 2 روستا کلنگ زنی در ایام دهه فجر, بیش از 14 میلیارد تومان در حوزه گازرسانی در بخش داشلی‌برون هزینه شده است.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: همچنین در بخش داشلی‌برون, در حوزه آب‌بندان 50 هکتاری, 22 میلیارد تومان هزینه شده و همه اینها, توجه مسئولان و دولتمردان نظام جمهوری اسلامی به مردم خوب گنبدکاووس است.

کریمی تصریح کرد: یکی از مشکلات روستاها در حوزه شهرستان گنبدکاووس, عدم ایجاد فضای سبز در محوطه و فضای روستاها است و انتظار می‌رود با همکاری دهیاران و شوراها بتوانیم در زمینه درختکاری و کاشت درخت شرایطی فراهم کنیم تا سال آینده ,وضعیت فضای سبز روستاها بهبود یابد.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: جاده قره‌ماخر به اوزین بوغاز در حال زیرسازی و آسفالت است تا وضعیت این مسیر مناسب شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو