گروه : اقتصادی /

شناسه: 6496

29 اسفند 1402 06:31

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

صدور ۱۸ هزار و ۲۰۰ جلد سند مسکن روستایی در گنبدکاووس

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس با اشاره به احداث ۴۱۲ واحد مسکن شهری در گنبدکاووس، گفت: تاکنون ۱۸ هزار و ۲۰۰ جلد سند مسکن روستایی در گنبدکاووس صادر شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم , ولی الله رضایی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: از 14 تا 21 فروردین ماه سال جاری 3 روستا با همکاری و مشارکت دهیاری‌ها با اعتبار 350 میلیون تومان آسفالت شد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: روستای " تپه نورجان" به طول 6 هزار متر مربع, با اعتبار 180 میلیون تومان, روستای" امان گل تپه"به طول 3 هزار متر مربع با اعتبار 90 میلیون تومان و روستای" عوض حاجی" به طول 2 هزارو 640 متر مربع با اعتبار 80 میلیون تومان و با مشارکت دهیاری‌ها در این مدت آسفالت شد.

وی افزود: در سال گذشته در سفر آقای شاملو به شهرستان گنبدکاووس, مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان قیر رایگان به بنیاد مسکن شهرستان تخصیص یافت.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در سال جاری 40 روستا با اعتبار 7 میلیارد و 500 میلیون تومان, به صورت قیر رایگان و مشارکت دهیاری‌ها آسفالت خواهد شد و در مجموع برای شهرستان گنبدکاووس 9 میلیارد تومان قیر رایگان برای آسفالت تخصیص یافته است.

رضایی تاکید کرد: در سال‌های قبل و تا پایان سال 95، 352 واحد مسکن شهری در شهرستان گنبدکاووس ساخته و تحویل شد و در سال 96 نیز, 60 واحد مسکونی در بهترین مکان شهر ساخته و با بهترین شرایط به افراد کم درآمد واگذار شد و در سال جاری در صورت جانمایی مکان, ساخت واحدهای مسکونی انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: 5 هزار فقره استعلام خدمات فنی در راستای صدور پروانه ساختمانی, اجرای طرح هادی و غیره در سال گذشته انجام شد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس گفت: مجموع روستاهای اصلاحات اراضی شهرستان, 45 روستا است که برای همه آنها, به تعداد 18 هزار و 200 جلد سند صادر شده که هزینه صدور سند برای متقاضی, برای 400 متر مربع, 200 هزار تومان است.

وی تصریح کرد: 155 روستا نیز املاکی هستند و در تفاهم نامه‌ای با بنیاد علوی قرار است با مشارکت بنیاد مسکن, ثبت اسناد و بنیاد علوی برای این روستاها سند صادر شود, که تاکنون 800 فقره نقشه از این روستاها تهیه و به بنیاد علوی ارسال شده که همگی در بخش داشلی‌برون بوده و در صورت تائید, تبدیل به سند خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: 25 دفتر نظام فنی با 50 مهندس ناظر بر روند ساخت و ساز واحدهایی مسکن روستایی نظارت دارند, ضمن اینکه بنیاد مسکن نیز بر این پروژه ها نظارت عالیه دارد و به همین علت, واحدهای مسکونی روستایی ساخته شده توسط بنیاد مسکن مقاوم است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو