گروه : اقتصادی /

شناسه: 6592

29 اسفند 1402 06:57

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 بارندگی، زراعت پاییزه گنبدکاووس را سیراب کرد

رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس با بسیار خوب دانستن بارش های چند روز گذشته، گفت: این بارش ها اراضی زراعی کشت پاییزه شامل گندم، جو و دانه روغنی کلزا را سیراب کرد.

به گزارش قابوس نامه، رحمت الله غیادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان بارش ها که در نقاط مختلف گنبدکاووس از هشت تا 25 میلی متر بود، معادل حداقل یک نوبت آبیاری مزارع محسوب می شود.
وی با بیان اینکه بارش های چند روز گذشته برای مزارع گندم و جو این شهرستان یک نوبت و برای مزارع گلزا به عنوان آبیاری تکمیلی محسوب می شود، اضافه کرد: این بارش ها شرایط را برای کشت پنبه در منطقه نیز فراهم کرده است.
غیادی با اشاره به انعقاد 500 هکتار کشت پنبه از ابتدای سال جاری تاکنون در گنبدکاووس، تصریح کرد: پنبه کاران به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی و زمین بایستی نسبت به کشت این محصول اقدام نمایند.
رییس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گنبدکاووس همچنین از کشاورزان این شهرستان خواست تا با مراقبت بیشتر از مزارع گندم و جو در صورت نیاز، نسبت به سمپاشی مزارع علیه قارچ ها و کلزاکاران نیز نسبت به وجین دستی مزارع خود از علف های هرز اقدام نمایند.
وی با خوب ارزیابی کردن سطح سبز مزارع گندم و جو در گنبدکاووس بویژه بخش مرکزی آن، افزود: در سال زراعی 97 - 96 در مجموع 110 هزار هکتار گندم و حدود 18 هزار هکتار جو در این شهرستان کشت شد.
غیادی اضافه کرد: امسال حدود 12 هزار هکتار از اراضی زراعی گنبدکاووس نیز به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته که باتوجه به شرایط خوب آن پیش بینی برداشت 24 هزار تن محصول از این مزارع می شود.
درهمین پیوند و براساس اعلام اداره هواشناسی گنبدکاووس، در 72 ساعت گذشته دراین شهرستان حدود 24 میلی متر باران باریده که در مجموع میزان بارش ها از ابتدای سال آبی جاری یعنی مهر 96 تا اکنون در گنبدکاووس به 302 میلی متر رسیده که معادل بارش های سال قبل در این شهرستان است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان حدود 170 هزار هکتار اراضی زارعی و باغی دارد و از شهرستان های مهم تولیدات کشاورزی بویژه غلات در این استان و کشور است.

انتهای پیام /

نویسنده :

نظرات
آرشیو