گروه : اقتصادی /

شناسه: 7442

29 اسفند 1402 07:55

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در هفته دولت انجام می شود؛ افتتاح 172 طرح عمرانی و 319 طرح اقتصادی در گنبدکاووس

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: 172 طرح عمرانی و 319 طرح اقتصادی در هفته دولت امسال با اعتبار 1924 میلیاردو 120 میلیون ریال افتتاح می شود.

به گزارش قابوس نامه، عبدالقدیر کریمی در جمع خبرنگاران اذعان کرد: در مجموع تعداد پروژه های افتتاح شهرستان 491 طرح است و 25 طرح عمرانی و سه طرح اقتصادی نیز با اعتبار 685 میلیاردو 801 میلیون ریال نیز در این هفته کلنگ زنی می شود که اشتغالزایی این پروژه ها 564 نفر است.

وی تصریح کرد: پروژه های قابل افتتاح عمرانی شهرستان نسبت به سال گذشته 120 درصد افزایش ، تعداد پروژه های کلنگ زنی 26 درصد کاهش ، تعداد اشتغال 59 درصد افزایش و میزان اعتبارات کل پروژه های عمرانی قابل افتتاح و کلنگ زنی 163 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی ، با بهره برداری یا آغاز عملیات اجرایی طرح های عمرانی، اقتصادی و تولیدی گنبدکاووس که از نظر اعتبار هزینه شده، دو نیم برابر هفته دولت سال گذشته است، برای 564 نفر ایجاد شغل می شود.

وی با اشاره به تامین اعتبارات از محل منابع شهرستانی، استان و ملی به پروژه هایی چون واحد تولیدی شامپو و کرم از عصاره جلبک ،، احداث دهکده توریستی، تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی، گاز رسانی به روستاهای مرزی، دو سیلو ذخیره غلات، واحد تولید اسید هیومیک پروژهه عنوان پروژه های مهم این هفته اشاره کرد.

کریمی همچنین زیرسازی و آسفالت معابر شهری و روستایی، یک واحد آموزشی و یک کانون فرهنگی و هنری و  مسکن و آبرسانی روستایی از دیگر پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت عنوان کرد.

فرماندارویژه گنبدکاووس در ادامه به پیگیری زیرسازی و تکمیل جاده نفت که فاصله مرکز شهرستان را تا مرز اینچه برون 43 کیلومتر کاهش می دهد اشاره کرد.

گفتنی است در این نشست از سوی خبرنگارن نظارت بیشتر بر عملکرد سرمایه گذارانی که از تسهیلات دولتی بهره مند می شوند  به عنوان یک دغدغه مطرح شد و یکی از خبرنگران خواستار شفافیت مالی مدیران دولتی شهرستان شد که پاسخ قاطعی دریافت نکرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو