گروه : سیاسی /

شناسه: 1570

31 فروردین 1403 15:28

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس: کنگره جهانی امامزاده یحیی ابن زید(ع) در گنبدکاووس برگزار می‌شود

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس گفت: کنگره جهانی امامزاده یحیحی بن زید(ع) سال آینده در شهرستان گنبدکاووس برگزار می شود.

به گزارش قابوس نامه،به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در جلسه شورای اداری گنبدکاووس اظهار داشت: برگزاری کنگره جهانی امامزاده یحیی ابن زید مصوب شده و این کنگره یک کنگره فرا مذهبی است.

وی افزود: این امامزاده را مجموعه بزرگی از خارج کشور مانند زیدی‌ها و یمنی‌ها نیز قبول دارند و حضور آنها در این کنگره تاثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: دبیرخانه این کنگره در این امامزاده تشکیل خواهد شد و برگزاری این کنگره مایه آبادانی و ارتقاء شهرستان است.

ترابی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم امامزادگان و بقاع فرهنگی تصریح کرد: امامزاده یحیی بن زید(ع) بزرگترین ظرفیت فرهنگی و معنوی گنبدکاووس است.

وی با اشاره به اینکه امامزاده یحیی بن زید یکی از امامزادگان واجب‌التعظیم و بزرگ ایران اسلامی است اظهار کرد: بدون تردید خدمت به آستان این امامزاده بزرگوار و شریف برای همه توفیقی الهی و بی‌نظیر است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: تاکنون بیش از 7 هزار هکتار از اراضی شهرستان برای کشت کلزا قرارداد متعقد شده و نهادهای این محصول مانند کود، سم و بذر در مراکز جهاد کشاورزی آماده است که تا فرصت باقی است کشاورزان برای کشت اقدام کنند.

غلامعلی نورا افزود: بیمه این محصول 100 درصد رایگان و به عهده دولت است و کشاورزان می‌توانند به نمایندگی صندوق بیمه مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: پس از تلاش‌های چندین ساله، از مرکز تحول و توسعه وزارت جهاد کشاورزی، ابلاغیه مرکز جهادکشاورزی کرند اعلام شد و به محض تامین نیروی انسانی و امکانات، این مرکز افتتاح خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: امکان دایر شدن پایانه تخصصی صادرات صنایع دستی و مراکز تخصصی صنایع دستی در شهرستان وجود دارد اما متاسفانه با کمبود مکان مواجه هستیم که اگر ادارات ساختمان بلاعوض خود را در اختیار ما قرار دهند برای توسعه فرش این مراکز دایر شود.

رضاپورمهدی افزود: یکی از معضلات مهم برج قابوس، نبود و کمبود سرویس بهداشتی است و با اینکه در پلن مدیریتی طراحی شده اما نیاز به زمان طولانی دارد و امیدواریم شهرداری و شورا و ارگان‌های مربوط برای نوروز 96 از هم‌اکنون در تامین سرویس‌ها اقدامات لازم را در نظر گیرند.

رئیس دانشگاه پیام نور گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت علوم و مرکز آموزش‌های مدیریتی انجام شده که همه آموزش‌های مدیریتی با 400 عنوان آموزش در این دانشگاه صورت گیرد.

مهدی نهضتی افزود: در این تفاهم نامه، آموزش ضمن خدمت پرسنل ادارات به این دانشگاه واگذار شد و برای گذراندن این دوره‌ها نیاز به رفتن به مرکز استان نیست.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو