گروه : سیاسی /

شناسه: 2124

09 فروردین 1403 22:46

دیدگاه: 7

ارسال توسط:

رئیس کل دادگستری گلستان:  کمیته ساماندهی ساخت و سازها در زمین‌های شیب‌دار گرگان تشکیل می‌شود

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه حبس و جریمه در انتظار متخلفان از قانون پیش فروش ساختمان در گلستان است، گفت: براساس قانون، پیش فروش عادی مسکن ممنوع است و باید همه قراردادهای پیش فروش و پیش خرید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.

به گزارش قابوس نامه، خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان در چهل و ششمین نشست شورای حفظ بیت المال گلستان با اشاره به این که با وجود گذشت چند سال از تصویب و ابلاغ قانون پیش فروش ساختمان، متاسفانه هنوز هم مردم بدون رعایت مفاد این قانون، به صورت غیررسمی و در قالب قولنامه‌های عادی، اقدام به پیش خرید و پیش فروش مسکن می کنند، اظهار داشت: با تلاش کارگروه ویژه دادگستری گلستان در آینده نزدیک همه سازوکارها برای اجرای این قانون در استان فراهم می‌شود.

وی با بیان این که پیش فروش عادی آپارتمان‌ها امروز بسیاری از هم استانی‌ها را در راهروهای دادگستری سردرگم کرده، تصریح کرد: مشاوران املاک باید از تنظیم قراردادهای پیش فروش و پیش خرید آپارتمان‌ها خودداری و طرفین معامله را به دفاتر ثبت اسناد رسمی هدایت کنند در غیراین صورت در انتظار حبس و جزای نقدی باشند.

هاشمیان افزود: در قانون پیش فروش، ساز و کارهای مناسب برای جلوگیری از تضییع حق پیش خریدار و پیش فروشنده و همچنین پیشگیری از فروش یک واحد به چند نفر ، دیده شده است.

به گفته وی، اجرائی شدن این قانون علاوه بر حفظ حقوق مردم، از ورود پرونده‌های جدید به دستگاه قضایی نیز جلوگیری می‌کند.

رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حفظ بیت المال استان از  تشکیل کمیته‌ای برای بررسی و ساماندهی ساخت و سازها در زمین های شیب‌دار گرگان هم خبر داد و گفت: معاون عمرانی استاندار، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان،  مدیر کل آب و فاضلاب شهری ، شهرداری گرگان و مدیریت بحران استان اعضای این کمیته هستند تا راهکارهای ساماندهی ساخت و سازها در زمین های شیب دار گرگان و پیشگیری از حوادث ناگوار مانند رانش زمین در این مناطق را بررسی و چاره‌اندیشی کنند.

هاشمیان افزود : حضور فعال مهندسان ناظر در مراحل ساخت و ساز از دیگر موضوعاتی است که این کمیته به صورت ویژه آن را بررسی خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان  گفت : در نامه‌ای به فرمانداران و دادستان‌های شهرستان‌های ساحلی استان که موضوع صید و صیادی غیرمجاز و قاچاق در آن‌ها وجود دارد خواستار چاره‌اندیشی و برخورد با متخلفان در این حوزه شده‌ایم.

تعیین تکلیف ساخت و سازهای روستای سیاه رودبار علی آباد کتول هم از دیگر محورهای مورد بحث و بررسی امروز شورای حفظ بیت المال استان بود .
شورای حفظ بیت المال استان گلستان به ریاست رئیس کل دادگستری، دبیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و عضویت مدیران کل دستگاه اجرایی استان به ویژه دستگاه‌های متولی حوزه ی منابع طبیعی ، محیط زیست ، آب و راه و شهرسازی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
همشهری
19 مهر 1400

جالبه ! اخباری رو که کپی هم میکنید مینویسید به نقل از رادکانا!! به گزارش رادکانا!!!

همشهری
19 مهر 1400

صدر رحمت به کردکوی نیوز حداقل منبع نمیزاره به اسم گزارشگر های خودشم تمومش نمیکنه

admin
19 مهر 1400

بله درست می فرمایید.

همشهری
19 مهر 1400

فرقی نداره شما از کردکوی نیوز کپی می کنید یا کردکوی نیوز از شما! (مگر نه اینکه یکی هستید؟ که خودش توجیه خوبیه) فقط جفتتون یادتون میره کی گزارشگره کی کپی بردار؟! وقتی می نویسید به (گزارش رادکانا ) انتظار میره دقیقا خودتون در محل حضور داشته و کار خودتون باشه البته نمیخوام زحمات شما رو زیر سوال ببرم ولی انتظار دارم وقتی منبع خبر از جای دیگه ست اولِ خبر ننویسید به گزارش از رادکانا!

همشهری
19 مهر 1400

قصدم نه جو سازی بوده و دفاع یا دشمنی از سایت خاصی! فکری بود که شاید به ذهن من و خیلی از همشهریان کردکویی بنده رسیده بود و من هم ذکر کردم بحثی بود که بارها با دوستانم مطرح کرده و در موردش تبادل نظر میکردیم خیلی ممنونم که صحبت هایم را بی پاسخ نگذاشتید و حداقل تلاش کردید که قانعم کنید اتفاقا اگر بدونید که چقدر به خبر علاقه مندم..و حتی فعالم هستم ولی فقط قصدم پرسش و پاسخی بود که مطرح شد فکر می کنید چه گفتم که متشنج شدید؟ فقط 2 جمله ی کوتاه که همیشه از زبان اطرافیان هم میشنوم! به همین سادگی و اگر امروز مطرح کردم ..خیلی ها خواندند حالا یا قانع شدند یا خیر ، دیگه قضاوت با خودشان ممنونم از تمامی زحمات شما رسانه ای های کردکوی ..چه شما...چه کردکوی نیوز...چه وبلاگ ها و وب سایت های دیگر باشد که موفق و موئید باشید. ((والسلام))

عمران
19 مهر 1400

از کاردمله ای ها هر چی بگی کم گفتی این از اون کپی میکنه اون از این

hagh
19 مهر 1400

سلام همشهری عزیز اگر منظورتان از این مطلب درگذشت دکتر شهواری می باشد، این مطلب توسط خبرنگار رادکانا تهیه و تنظیم شد و در رادکانا منتشر شد. و متاسفانه یا خوشبختانه سایت کردکوی نیوز از این خبر ما استفاده کرده و بدون ذکر منبع خبر در سایت خود قرار دادند. ممنون از توجهتون.

آرشیو