گروه : سیاسی /

شناسه: 6056

28 فروردین 1403 12:10

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: محافظه کاری نسبت به ریشه های انقلاب، قتلگاه ارزش هاست

امام جمعه گنبدکاووس در خطبه های نمازجمعه امروز 20 بهمن ماه، یکی از آسیب های انقلاب را بیخیالی و محافظه کاری نسبت به مواضع انقلاب عنوان کرد و گفت: مواضع ما نسبت به آن ریشه های انقلاب است و محافظه کاری نسبت به ریشه ها قتلگاه ارزش هاست.

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلام محمود ترابی تصریح کرد: نباید شرکتی چون سامسونگ آنجا که دوربین های غربی نشان می دهد؛ ما را تحریم کند و از سوی دیگر ببینیم چند میلیارد دلار از طریق واردات رسمی و غیر رسمی محصولاتش به ایران، سود ببرد!

وی افزود: ما توقعمان از مسئولین چیز دیگری است ، یکجا مردم وظیفه ای دارند و برخی بحث تحریم خرید اجناس سامسونگ را مطرح می کنند اما غیرت هم حسابی دارد!

ترابی گفت: مسئولین غیرت به خرج دهند و تا رسما عذرخواهی نشده است از هم اکنون واردات همه اقلام این شرکت را ممنوع کنند.

امام جمعه گنبد یادآور شد: نباید بی خیال باشیم آنها ما را رصد می کنند و اگر بی تفاوتی ببینند جسارتشان بیشتر می شود. چرا باید همزمان با بستن قرارداد با کشور فرانسه، ارتش این کشور با کشورهای علیه ما در منطقه مانور نظامی اجرا کند و ما در واکنش به آنها حتی زمان قرارداد را به تعویق نیندازیم؟

هیچ ملتی چون ملت ایران الهام بخش نبوده است

وی این نوع برخورد را باعث سوء تعبیر و برداشت اشتباه نوعی احساس نیاز ایران به دشمنان دانست و گفت: آیا دیوار ملت ما اینقدر کوتاه است؟ خیر اینطور نیست همه دنیا می داند ملت ما تابع کیست و مهمترین هوشمندی را در حل مشکلات و مهمات، ملت ایران در دنیا داراست و هیچ ملتی چون ملت ایران الهام بخش نیست.

تعبیر ناکارآمدی نظام ناشی از نداشتن درک است

حجت الاسلام ترابی اذعان کرد: ما همان شجاعت و صریح بودن در کلام و موضع گیری های روشن علیه استکبار جهانی و اذناب آنها در منطقه را داریم و همچنان ایستاده ایم و این تعبیر که ضعف در یک وزارتخانه و نهاد را به حساب ناکارآمدی نظام می گذارند ناشی از نداشتن درک است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مقالۀ منتشر شده در روزنامه اطلاعات در مورد "مبارزه با آمریکا به شیوه کره شمالی یا کره جنوبی" نیز گفت: در نگارش این مقاله وابستگی روشن ذائقه و اقماری بودن مشخص است. به عنوان یک روزنامه ای که از پول بیت المال تغذیه می کند ، انتظار برخورد داریم.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین به نقش بازاریان در انقلاب اشاره کرد که بصیرت و موقع شناسی در آن وجود دارد و گفت: بازار از زمان انقلاب آشیانه انقلاب و همراه روحانیت بود و در شهرستان گنبدکاووس نیز بناست مجلسی برای شهدای فجر آفرین در شب 22 بهمن از سوی بازاریان برگزار شود. که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: راهپیمایی 22 بهمن امسال نیز چون سال های گذشته از مسجد جامع قائمیه آغاز و تا مصلی امام جعفرصادق(ع) ادامه خواهد داشت و استاندار گلستان سخنران این روز هستند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو