شناسه: 3372

09 فروردین 1403 20:21

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

برای بار دوم از سوی مدیر کل ارشاد در گنبد مطرح شد؛ مسئله ساماندهی شادمانه ها و عروسی ها در شورای فرهنگ عمومی

شورای فرهنگ عمومی گنبدکاووس بعد از چندین ماه وقفه در دفتر ستاد نماز جمعه تشکیل شد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان برای بار دوم مسئله ساماندهی شادمانه ها و عروسی ها را در این شورا مطرح کرد.

به گزارش قابوس نامه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه 4 دهه از انقلاب می گذرد و الگویی در حوزه شادمانه ها نداریم، افزود: در این زمینه نیاز است که الگو و بسته ای پیشنهاد شود، برای عروسی ها نسخه تجویز شود تا تنها بر ظرفیت های سلبی تکیه نکنیم.
حجت الاسلام علی اصغر فضیلت  همچنین با بیان اینکه فرهنگ عمومی یعنی بخشی از فرهنگ که تحت حمایت و رصد نهادهای رسمی نباشد، افزود: برای مثال موضوع مد و لباس دغدغه فرهنگی عمومی است و در این خصوص ما در چند سال گذشته فعالیت های قابل توجه ای در گلستان با ایجاد نمایشگاه و کارگاه آموزشی در حوزه مد و لباس انجام داده ایم، لباس از مهمترین شاخص های تمایز فرهنگ است و دغدغه بسیاری برای آن وجود دارد.
ارسال 508 اثر به دبیرخانه مد و لباس
حجت الاسلام  فضیلت با بیان اینکه سومین جشنواره مد و لباس 508 اثر به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: این آمادگی وجود دارد که با تشکیل کارگروه مد و لباس، با توجه به ظرفیت و همت همگانی بین دستگاهی در سطح شهرستان نیز نمایشگاهی برپا شود.
فعالیت ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد
وی در ادامه افزود: همه فعالیت ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد، یعنی اگر شهرداری مبلمانی در نظر داشت ایجاد کند، پیوست فرهنگی را باید ببنید و در مسائل دیگرنیز به پیوست آن باید توجه شود.
ضرورت تهیه نقشه راه در شهرستان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان افزود: شورای فرهنگ عمومی در نظر داشته باشد تا نقشه راهی مطابق با اولویت های شهرستان برنامه ریزی شود، در شورای فرهنگ عمومی استان کارگروه های تخصصی وجود دارد و تشکیل این کارگروهها باعث پویایی شورا می شود.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو