شناسه: 4114

10 فروردین 1403 05:55

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

به زودی در گلستان؛ مستند سینمایی "دیه جی" ساخته می شود

مستند سینمایی "دیه جی " با موضوع شتر در ایران به نویسندگی و کارگردانی محمد حسین صفری و تهیه کنندگی مجتبی محمدی به زودی کلید خواهد خورد.

به گزارش قابوس نامه ،کارگردان این مستند می گوید: تحقیقات اولیه این مستند به پایان رسیده، فیلمنامه آماده و پیش تولید پروژه شروع شده است، پس از ماه رمضان فیلم برداری از استان گلستان شروع خواهد شد.
محمد حسین صفری با اشاره به اینکه مستند "دیه جی"  به اهمیت و جایگاه شتر در ایران و تاریخچه مربوط به آن از بدو تولد تا مرگ  می پردازد،می افزاید: این مستند بلند سینمایی با نگاهی متفاوت و شاعرانه به فرم و موضوع، آن را می توان یکی از تولیدات مهم تلویزیون در سال ۹۶ برشمرد.
وی در ادامه خاطر نشان می کند:دیه جی  نام یکی از تیره های طوایف ترکمن "دیه جی یا دوجی" است و اصطلاحا به کسانی گفته می شود که به حرفه پرورش شتر می پردازند.
امروز ساخت مستند با موضوعات بومی پیرامون ظرفیت های بالای منطقه یکی از نیازهاست تا توجه سرمایه گذاران و مردم به استعداد های منطقه تقویت شود، برای مثال شتر یکی از حیواناتی است که در این منطقه محصولات بیشماری از آن به دست می آید، حتی در بندرترکمن مسابقات شتر سواری برگزار می کنند.
گفتنی است محمد حسین صفری از هنرمندان گنبدی است که مستندهای او در جشنواره های داخلی و خارجی حائز رتبه های برتر شده و او در زمینه نویسندگی، شعر و عکاسی نیز فعالیت های بسیاری انجام داده است.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو