شناسه: 5082

01 اردیبهشت 1403 01:33

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس مطرح کرد اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال به کانون پرورش فکری گنبدکاووس

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۰۰ میلیون ریال به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گنبدکاووس اختصاص یافت.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم, قره‌جه طیار عصر امروز در نشست با فعالان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان گنبدکاووس در مرکز کانون پرورش فکری شماره 2 اظهار داشت: ساختمان شماره یک کانون پرورش فکری کودکان از سال 55 تاسیس شده و فرسوده است و در حال پیگیری برای بهسازی و نوسازی این ساختمان یا ساختمان جدید هستیم.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی افزود: هر جامعه‌ای که به کودکان و آینده‌سازان خود اهمیت دهد, مطمئنا به اهداف عالیه خود خواهی رسید و برای اهمیت جایگاه کودکان باید امکانات و وسایل پیشرفت علمی و پژوهشی فرزندان مهیا باشد.

طیار درباره پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در سال‌های گذشته ساختمان پژوهش‌سرای شهرستان جنب مرکز تربیت معلم سابق و دانشگاه فرهنگیان فعلی بود و به علت اینکه قرار بود این مرکز به استان منتقل شود و برای جلوگیری از انتقال این ظرفیت مکان این پژوهش‌سرا به دانشگاه فرهنگیان واگذار شد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به علت عدم مکان مناسب‌, نخست این پژوهش‌سرا به مدرسه شاهد و اکنون به ساختمان نهضت سوادآموزی منتقل شد و معتقدیم فضای کنونی از لحاظ بعد مسافت, مناسب پژوهشگران و دانش‌آموزان نیست.

طیار یادآور شد: برآنیم تا با استفاده از بودجه ملی, مرکز کانون پرورش فکری شماره 3 و ساختمان پژوهش سرای را احداث کنیم, زمین مورد نظر از طرف شهرداری و شورای شهر وجود دارد و به دنبال تخصیص اعتبار برای ساخت هستیم.

سمیه محمدی مدیر مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 2 گنبدکاووس هم در این نشست اظهار داشت: در آستانه فرارسیدن هفته جهانی کودک این نشست با هدف بیان مشکلات و برنامه‌های کانون برگزار شده و امید داریم بعضی از مشکلات را بتوانیم با رایزنی‌های نماینده مجلس رفع کنیم.

مدیر مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 2 گنبدکاووس افزود: در حال حاضر, گنبدکاووس دارای 2 مرکز است که مرکز شماره یک در سال 55 و مرکز شماره 2 در سال 85 تاسیس شده است.

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر این مراکز دارای 7 هزارو 500 نفر عضو و 35 هزار جلد کتاب است و مراجعه‌کنندگان ما از سنین 6 تا 16 سال می باشد و کتب موجود کفاف اعضای کانون نیست.

مدیر مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 2 یادآور شد: هفته جهانی کودک از 15 الی 21 مهرماه با شعار "هر کودک نشانه خداست" است و بیش از 20 برنامه مهم و شاخص در این هفته در مراکز کانون گنبدکاووس برگزار می‌شود.

محمدی گفت: اجرای برنامه‌های هفته کودک در مکان‌هایی مانند بیمارستان طالقانی کودکان, موسسات خیریه, همایش کودک در پناه خانواده, مسابقه نقاشی و رباتیک, کارگاه قصه‌گویی و غیره از جمله برنامه‌های این هفته است.

مدیر مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 2 گنبدکاووس تاکید کرد: هر مرکز به فراخور خود فعالیت های برجسته مانند نجوم, نقاشی و غیره دارد و در حال حاضر عدم امکانات آزمایشگاهی و نجوم, کمبود نیروی انسانی از جمله مشکلات این مراکز است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو