شناسه: 5448

29 اسفند 1402 15:21

دیدگاه: 1

ارسال توسط:

رئیس انجمن نقد ادبی در گنبدکاووس:  ۶ همایش نقد ادبی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد

رئیس انجمن نقد ادبی ایران با بیان اینکه تاکنون ۶ همایش نقد ادبی در دانشگاه‌های کشور برگزار شده، گفت: هدف از نقد ادبی, شناخت زندگی, فرهنگ و اندیشه ادیبان است و باید نقد ادبی در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم از گنبدکاووس, مریم حسینی, ظهر امروز, در ششمین همایش ملی نقد و نظریه ادبی در دانشگاه گنبدکاووس اظهار داشت: با همکاری دانشگاه های سراسر کشور, تاکنون 6 همایش ملی نقد و نظریه ادبی در دانشگاه‌های کشور برگزار شده است و امروز این همایش به میزبانی دانشگاه گنبد, شهرستان گنبدکاووس به صورت یک روزه در حال برگزاری است.

رئیس انجمن نقد ادبی ایران افزود: خوشبختانه نخستین همایش دانشجویی نقد ادبی نیز در سال گذشته در دانشگاه مشهد با رویکرد, روایت شناسی با موفقیت برگزار شد.

حسینی تصریح کرد: در نقد ادیی سنتی, هدف یافتن آثار برتر ادبی و ارزش‌گذاری آنها و معرفی بهترین آثار هر دوره به علاقمندان است.

رئیس انجمن نقد ادبی ایران تاکید کرد: تا قرن بیستم, هدف از نقد ادبی, توجه به آثار برتر بود, اما امروزه, هدف از نقد شناخت فرهنگ, زندگی و اندیشه است ,ضمن اینکه, آثار ادبی نیز آسیب شناسی شود.

حسینی گفت: امروزه باید در جوامع نقد ادبی تقویت شود و جامعه از تک صدایی به چند صدایی سوق یافته تا نوید چشم‌انداز جدیدی را برای همگان داشته باشیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
معبر سایبری فندرسک
19 مهر 1400

حیف شد خیلی قشنگ بود

آرشیو