شناسه: 5766

29 اسفند 1402 14:17

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان: ثبت جهانی و احیای بخشی از دیوار تاریخی گرگان به 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/ ایجاد موزه بزرگ گلستان در گنبدکاووس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: احیای بخشی از دیوار تاریخی گرگان و ثبت جهانی آن نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس، ابراهیم کریمی عصر امروز در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان در استانداری گلستان، از ثبت ملی 749 بنا در استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: ۱۰۰ مورد از آثار طی دو سال اخیر به ثبت ملی رسیده است.

وی از راه‎اندازی هفت موزه در شهرستان‎های استان خبر داد و گفت: میزبانی جشنواره اقوام در ۱۱ دوره برعهده استان گلستان است که با توجه به این مهم جشنواره اقوام باید ردیف بودجه اختصاصی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه برگزاری جشنواره اقوام نیازمند 500 میلیون تومان هزینه است، متذکر شد: جشنواره اقوام در سال‎جاری در دو شهرستان گرگان و گنبدکاووس برگزار شده است.

کریمی به استفاده کشتی‎های تفریحی در و ساحل گلستان اشاره کرد و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده بود که بنادر انزلی و امیرآباد می‎توانند از کشتی تفریحی استفاده کنند و سرمایه‎گذار درصدد اخذ مجوزهای لازم است.

وی با بیان اینکه مشکلات برخی از پروژه‎های گردشگری استان در کارگروه رفع موانع تولید حل شده است، خاطرنشان کرد: پنج محور مهم گردشگری در استان گلستان وجود دارد که سه محور آن تأمین اعتبار شده و مورد مطالعه قرار می‎گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به منطقه نمونه گردشگری قله میران که استعداد ژئوپارک را در گلستان دارد اشاره و ابراز کرد: این منطقه به‎عنوان منطقه گردشگری پرداخته شد، مطالعات آن به پایان رسیده و باید زیرساخت‎های پیگیری شود.

کریمی با اشاره به ساماندهی پروژه برج قابوس گنبدکاووس، تصریح کرد: رفع خطر برج قابوس انجام شده و به دنبال اجرای طرح توسعه برج قابوس هستیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود اینکه دیوار تاریخی گرگان مصوبه اقتصاد مقاومتی کشور را دارد اما متأسفانه تاکنون اعتباری به آن تخصیص نیافته است، ابراز کرد: با وجود برگزاری جلسات مختلف، هنوز سرمایه‎گذاری دیوار تاریخی گرگان صورت نگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه احیای بخشی از دیوار تاریخی گرگان و ثبت جهانی آن نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار است، اضافه کرد: احیای این بخش از دیوار تاریخی گرگان می‎تواند زمینه جذب سرمایه‎گذار و گردشگر را فراهم کند، پس از هفت سال توقف کاوش، در حال حاضر کاوش جدید در شهر باستانی جرجان آغاز شده است.

کریمی از ایجاد موزه بزرگ گلستان در گنبدکاووس خبر داد و یادآور شد: این موزه در زمینی به مساحت دو هکتار و در بهترین نقطه از شهر گنبدکاووس ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه مطالعات ایجاد موزه بزرگ گنبدکاووس به پایان رسیده است، گفت: برای نخستین بار از مصالح خاک کوبیده در این موزه استفاده می‎شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو