شناسه: 5853

29 اسفند 1402 14:30

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان: زنگ انقلاب 14 بهمن در تمامی مدارس گلستان نواخته می‎شود/ دومین خانه علوم و سینمای کانون در گنبد افتتاح می‎شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان گفت: زنگ انقلاب 14 بهمن در مدارس، مهدکودک‎ها، بهزیستی و مدارس استثنایی نواخته می‎شود و نخستین برنامه شاخص استانی ایام‎الله دهه فجر است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس، عبدالرحیم سیفی امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 14 بهمن خانه علوم و سینما به عنوان دومین سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در گنبدکاووس افتتاح می‎شود.

وی افزود: این کمیته تلاش دارد با بازگویی هنرمندانه و استفاده از ابزار جذاب پیام را به کودک انتقال دهد، نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری را به کودکان و نوجوانان انتقال می‎دهیم، این کانون توجه به همه کودکان دارد، کودکان کار و خیابانی، کودکانی که در بیمارستان‎ها بستری هستند، کودکان معلول، مددجو، کودکان مناطق مرزی و حاشیه شهر مورد توجه هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان از راه اندازی دو کتابخانه سیار در 9 روستا خبر داد و گفت: 150 روستا از نعمت فعالیت‎های فرهنگی، هنری، علمی و اسلامی برخوردار شدند.

سیفی؛ جلب مشارکت خانواده با هدف تحکیم بنیان خانواده را یکی از برنامه‎های مورد توجه کانون خواند و ابراز کرد: شکاف و فاصله بین خانواده‎ها یکی از چالش‎هاست که می‎خواهیم پیوند بین خانواده‎ها را تقویت کنیم، مسابقات ورزشی «پدران و پسران»، «مادران و دختران» در این راستا پیش‎بینی شده است.

وی از برگزاری پرده خوانی انقلاب توسط اعضای کانون خبر داد و گفت: این برنامه در فرودگاه بین‎المللی گرگان در روز 12 بهمن انجام خواهد گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان افزود: جشنواره «کودکی با من باش» با هدف آشنایی کودکان و نوجوان با آیین‎ها و سنت‎های اصیل ایرانی و اسلامی انجام می‎گیرد.

سیفی ابراز کرد: نشست مشاوران نوجوان با موضوع نوجوان و انقلاب اسلامی با حضور روحانیون برگزار می‎شود، این افراد دیداری با آیت‎الله نورمفیدی نماینده ولی‎فقیه در گلستان دارند.

وی از برگزاری اختتامیه جشنواره شیرین سخنان خبر داد و گفت: این برنامه روز 17 بهمن انجام می‎گیرد، برنامه دو پنجره و دو لبخند 18 بهمن در کانون طه برگزار خواهد شد، جشنواره شعر و نثر طنز قند و نمک در دهه فجر انجام می‎گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان از برپایی نمایشکاه دست ساخته اعضا و مربیان کانون خبر داد و افزود: برپایی ایستگاه انقلاب در روز 22 بهمن از دیگر برنامه‌های کانون است، جشنواره سازها و نغمه‌های بومی و محلی به میزبانی آموزش و پرورش گنبدکاووس انجام می‌گیرد.

سیفی با بیان اینکه در دهه فجر برگزیدگان مسابقات علمی مدارس ابتدایی تجلیل می‌شوند، گفت: روزهای 23 و 24 بهمن جشنواره تئاتر و شعر و سرود در تالار فخرالدین اسعد گرگانی انجام می‌شود.

وی از افتتاح پروژه نمایشگاه عرصه محصولات کانون در بندرگز خبر داد و گفت: مراکز زبان در أآزادشهر و کلاله در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد، افتتاح خانه علوم و سینما به عنوان دومین سینمای کانون در گنبدکاووس 14 بهمن افتتاح می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان بیان کرد: خاطره گویی انقلاب توسط مادربزرگها و پدربزرگ، 28 جشن در 28 مرکز ثابت و سیار پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های دهه فجر در استان است.

سیفی از اجرای برنامه پیام انقلاب از رادیو مرکز گلستان خبر داد و گفت: کارگاه قصه گویی با عنوان شعارهای انقلاب در دهه فجر توسط کانون انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو