شناسه: 5928

29 اسفند 1402 06:19

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

به همت کمیته بانوان ستاد دهه فجر گنبدکاووس صورت گرفت رونمایی از جلد کتاب شعر کودک با موضوع زندگانی نخستین شهیده گنبدکاووس+ تصاویر

به همت کمیته بانوان ستاد دهه فجر شهرستان گنبدکاووس از جلد کتاب شعر کودک شهیده «طیبه صداقت» نخستین شهیده این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس، عصر امروز و در میانه‌های دهه مبارک و فرخنده فجر انقلاب اسلامی کمیته بانوان و خانواده ستاد دهه فجر شهرستان گنبدکاووس به منظور گرامیداشت شهدای زن این شهرستان و تبیین نقش بانوان در انقلاب اسلامی با برپایی مراسمی با حضور مسوولان و مدیران شهرستان گنبدکاووس از جلد کتاب شعر کودک دفاع مقدس با موضوع زندگانی نخستین شهیده گنبدکاووس «طیبه صداقت» رونمایی کرد.

مسوول کمیته بانوان و خانواده ستاد دهه فجر شهرستان گنبدکاووس در این مراسم با اشاره به اینکه بانوان در همه تاریخ انقلاب اسلامی از وقوع تا ثبوت و صدور نقش مهمی را ایفا کرده‌اند، افزود: گواه این مدعا را می‌توان در نقش زنان در مبارزات انقلابی، دفاع مقدس و به ویژه این روزها در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دید که چگونه در مسیر اعتلای انقلاب و صدور آن با جدیت وارد صحنه شده‌اند.

فاطمه اسدالله‌پور با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی از جلد کتاب شعر کودک دفاع مقدس با موضوع زندگانی شهیده طیبه صداقت، خاطرنشان کرد: این بانوی انقلابی و رشیده در 20 بهمن 57 با خلق حماسه‌ای بزرگ آغازگر حرکت ارزشمندی بود که پس از او در این سرزمین تداوم یافت که در اثر تولید شده توسط آقای کریمیان به زیبایی به تصویر کشیده شده است.

وی بر لزوم توجه بیشتر به نقش زنان در تحول آفرینی‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در کشور تاکید کرد و گفت: امیدواریم بانوان عزیز نیز با رعایت موازین و در چارچوب‌های هنجاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ظرفیت‌های بالقوه خود را در همه عرصه‌ها به ویژه حوزه علمی و فرهنگی به فعلیت برسانند.

qaboosnameh63

qaboosnameh64

نویسنده و شاعر این کتاب نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم حمایت همه‌جانبه از تولید آثار فرهنگی و به ویژه با موضوع دفاع مقدس، اظهار کرد: متاسفانه با ورود سرمایه‌گذاری چند هزار میلیارد دلاری دشمن برای ضربه زدن به فرهنگ دفاع مقدس هنوز هم مسوولان و مدیران در کشورمان از تولید آثار هنری و ادبی در این زمینه به اندازه کافی حمایت نمی‌کنند.

سیدعلی کریمیان با اشاره به اینکه تا به امروز تمامی آثار خود را در حوزه دفاع مقدس با هزینه شخصی و بعضا به صورت اقساطی منتشر کرده‌ام، گفت: این شایسته نیست که در نظام جمهوری اسلامی بودجه‌های کلان برای حمایت از برخی اقدامات نابه‌هنجار صورت گرفته و از تولید کتاب آن هم با محتوای ارزشی و فرهنگی حمایت لازم نشود.

وی با بیان اینکه البته بعد از انتشار کتاب چند نهاد محدود برای همکاری و حمایت مختصر پیشنهاد ارائه کرده‌اند، تاکید کرد: اما انتظار ما این است که دستگاه‌های فرهنگی، مذهبی و تبلیغی با درک درستی از شرایط فرهنگی کشور با نگاه جدی‌تری به مقوله حمایت از آثار و هنرمندان ارزشی داشته باشند.

گفتنی است شهیده «طیبه صداقت» در سال 1325 در روستای «شیره‌جین» از توابع «سراب» دیده به جهان گشود که پس از ازدواج در پی تلاش همسرش برای یافتن کاری مناسب به گنبدکاووس مهاجرت و 17 سال در این شهر زندگی کرد او که زنی مومن و مسلمان و علاقمند به نهضت انقلاب اسلامی بود سعی می‌کرد در تمامی تظاهرات علیه رژیم منحوس پهلوی شرکت کند.

او حتی قبل از آنکه شاهد پیروزی انقلاب باشد در 20 بهمن شهید شد و روزی ‌که مزدوران، اوباش و اراذل اجیر شده برای حمایت نظام منحط شاهنشاهی، خیابان بهار را که ساکنان آن از زحمتکشان و مسلمانان کم درآمد ولی با ایمان و قهرمان هستند هدف اصلی حملات خود قرار داده بود این شیر زن شهیده در مقابل درب حیاط منزل مانده و عاملان تجهیز و تحریک آنان را نفرین می‌کرد و از اینکه رژیم تا این حد از نظر اخلاقی و وروانی و عاطفی سقوط کرده و در انحطاط غرق شده است آنان را به باد استهزا گرفته بود که در نهایت مهاجمان وحشیانه به داخل حیاط حمله کردند و او که شرف خود را در خطر دید به مقابله با آنان پرداخت و در حالیکه باردار بود شکمش با گلوله‌های ساچمه‌ای مشبک شد تا در نهایت به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت رسید.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو