شناسه: 6911

29 اسفند 1402 06:44

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 جشنواره بین‌المللی اقوام در گلستان برگزار می‌شود

قائم مقام مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری ‌گلستان گفت: استان ‌در سال جاری مانند سال‌های گذشته, میزبان جشنواره بین‌المللی اقوام از ۱۰ تا ۲۰ مرداد خواهد بود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم،احمد تجری عصر امروز در جلسه هماهنگی  برگزاری روز گنبدکاووس و جشنواره بین‌المللی اقوام در گنبدکاووس اظهار داشت: در سال جاری از 10 تا 14 مردادماه جشنواره اقوام در گرگان و با 2 روز تاخیر از 16 تا 20 مردادماه نیز این جشنواره در گنبدکاووس برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال دومین سالی است که گنبدکاووس برگزاری جشنواره اقوام را تجربه می‌کند و بنا داریم با مشارکت و مساعدت همه دستگاه‌های اداری و سمن‌ها, برنامه جامع‌تر و کامل‌تری را در سال جاری برگزار کنیم.

معاون مدیر کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: در سال گذشته, 350 میلیون تومان برای برنامه‌های جشنواره گنبدکاووس در زمینه اسکان, حمل و نقل, پذیرایی و غیره هزینه شد و از آنجایی که اعتباری در این زمینه مصوب نشده و نیاز به تامین اعتبارات داریم, پیشنهاد می‌شود, ردیف بودجه در اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در نظر گرفته شود.

تجری تاکید کرد: مشارکت و کمک دستگاه‌های اجرایی در کیفیت اجرا و برگزاری جشنواره تاثیر بسزایی دارد و تلاش داریم برگزاری این جشنواره را در گنبدکاووس دائمی کنیم.

برگزاری جشنواره اقوام تجربه خوبی برای گنبدکاووس بود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: برگزاری نخستین جشنواره اقوام در سال گذشته, در گنبدکاووس تجربه خوب و تاثیرگذاری برای شهرستان بود.

عبدالقدیر کریمی هم در این جلسه اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده در شهرستان و استان, سال گذشته, در کنار مرکز استان, جشنواره بین‌المللی اقوام در گنبدکاووس به مدت 4 روز برگزار شد. امید داریم خبر خوب سال جاری همزمان با برگزاری این جشنواره برای سال دوم, تثبیت و تصویب برگزاری این جشنواره به صورت دائمی باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: تلاش داریم  بهترین گروه‌های هنری مختلفی در این جشنواره برنامه اجرا کنند و در حال رایزنی هستیم تا یکی از مکان‌هایی مانند محوطه دانشگاه آزاد, آموزش عالی شرق, اداره غله و یا چون سال گذشته, سالن المپیک که ظرفیت خوبی برای برگزاری دارد, انتخاب کنیم.

کریمی درباره روز گنبدکاووس هم تاکید کرد: 10 تیرماه روز ثبت جهانی برج قابوس در یونسکو است و چند سالی است که در گنبدکاووس این روز جشن گرفته می‌شود, هر چند ممکن است آمادگی کاملی برای برگزاری در این روز نداشته باشیم, اما بنا داریم این جشن را در همان روز که مطالبه افکار عمومی است و قابل قبول‌تر است, برگزار کنیم.

وی یادآور شد: دبیرخانه دائمی روز گنبدکاووس قبلا در شهرداری دایر شده و غیرفعال است, فعالیت خود را از سر گیرد و به نظر می‌رسد اعضای آن باید متشکل از سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد دولتی و دستگاه‌های اجرایی باشد و بیشترین فعالیت‌ها به صورت غیردولتی انجام شود و تنها مدیریت کلان آن به عهده شهرداری که توجیه قانونی دارد, باشد.

مراسم استقبال از سردار آزمون در گنبدکاووس برگزار می‌شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به بازگشت تیم ملی فوتبال از روسیه اظهار کرد: سردار آزمون در کنار اعضای تیم ملی وارد ایران و از آنجا وارد گنبدکاووس خواهد شد و با توجه به اینکه روز چهارشنبه مدیران ارشد کشوری و استانی و فرمانداران  استان‌های کشور جلسه‌ای را در سالن اجلاس با ریاست جمهور در حوزه مباحث اقتصادی و مباحث روز کشور دارند و من هم در این جلسه خواهم بود, مراسم استقبال تکمیلی در هفته آینده در راستای حمایت و افتخار شهرمان برگزار می‌شود.

منصور طعنه گنبدی شهردار گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: سال گذشته گنبدکاووس نخستین برگزاری جشنواره اقوام را تجربه کرد و با توجه به کمبودها و نواقص, استقبال خوبی از این جشنواره شد.

وی افزود: تلاش داریم در کنار برگزاری روز گنبدکاووس و جشنواره اقوام, گنبدکاووس را به عنوان شهر خلاق ثبت جهانی کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو