گروه : مذهبی /

شناسه: 1270

31 فروردین 1403 05:21

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

جریان عاشورا یک مدل انقلابی گری برای کل دنیاست

استاندار گلستان در جمع عزاداران حسینی(ع) گنبدکاووس گفت:جریان عاشورا یک مدل انقلابی گری برای دنیا است و جامعه بشری برای مبارزه با باطل نیازمند به دانشگاه امام حسین(ع) است.

به گزارش قابوس نامه، حسن صادقلو در جمع عزاداران حسینی در حسینیه سیستانی های گنبدکاووس با اشاره به اینکه جامعه بشریت برای نجات خود از جهل راهی جز اتصال به دانشگاه حسین(ع) ندارد، افزود: ما در مبارزه با باطل نیاز به دانشگاه حسین(ع) داریم و وظیفه هر مسلمانی است که معارف عاشورایی را دریابد.
وی واقعه عاشورا را فلسفه تاریخ دانست و تصریح کرد: امام خسین(ع) حادثه عاشورا را به یک مکتب تبدیل کرده است و عاشورا به یک ویژگی تبدیل شده است و باید از این مکتب درس گرفت.
استاندار گلستان با بیان اینکه کربلا یک مدل انقلابی گری است، افزود: ما برای مبارزه با باطل نیازمند مدل انقلابی گری هستیم.

watermarked IMG 0715
صادقلو خطاب به عزاداران حسینی گفت: اقدامات خود را با نیت احیاء مکتب کربلا  انجام دهید، ما وظیفه داریم به معارف کربلا و عاشورایی برویم.
وی با بیان اینکه شناخت دشمنان امام حسین(ع) و مکتب عاشورا بخش مهمی از معارف عاشورایی است، گفت: دشمنان کربلا به سه گروه تقسیم می شوند، گروهی به دنبال آن بودند تا جسم کربلایی ها را نابود سازند.
استاندار گلستان گروه بعدی از دشمنان عاشورا را افرادی دانست که به دنبال نابود کردن دشمنان عاشورا هستند، تصریح کرد: اثار کربلا روح بخش و مکتب ساز است و دشمنان سعی کردند تا آثار کربلا را از بین ببرند ولی با از بین بردن آثار کربلا نتوانستند اتصار به حسین(ع) از بین ببرند.
صادقلو با اشاره به سومین گروه از دشمنان امام حسین(ع) که در پی مخدوش کردن مکتب حسین(ع) هستند، گفت: آنها به دنبال این هستند که مکتب امام حسین(ع) را به چالش بکشند و آن را مخدوش کنند و یک جنگ نرم در تقابل با هدف حسین(ع) به راه انداخته اند.
استاندار گلستان در ادامه با اشاره به تحریف هایی که افرادی از سر دوستی یا دشمنی برای واقعه کربلا ساخته اند، گفت: تحریف کربلا ضد واقعه کربلا است و باید با هوشیاری و آگاهی کامل از کربلا دفاع کرد، کربلا با تمام منطق هایش قابل دفاع است و ما باید معرفت خود را نسبت به این واقعه بالا ببریم.

در این مراسم ائمه جمعه شیعه و سنی، فرماندار ویژه گنبدکاووس و برخی از مسئولین شهرستانی حضور داشتند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو