گروه : مذهبی /

شناسه: 1886

09 فروردین 1403 19:27

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

کنگره بین المللی امامزاده یحیی بن زید(ع) در گنبدکاووس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس گفت: نخستین کنگره بین المللی امامزاده یحیی بن زید (ع) اواخر ماه صفر سال آینده همزمان با سالروز شهادت این امامزادۀ واجب التعظیم در گنبدکاووس برگزار می شود.

به گزارش قابوس نامه، حجه الاسلام نصرالله جعفری در جمع اهالی رسانه به مناسبت اولین روز دهه وقف با اعلام این خبر افزود: رویه ای که سالهای اخیر در سازمان اوقاف اتفاق افتاده برگزاری گنگره امامزادگان است که تا کنون 7 مورد در سطح کشور برگزار شده است.
وی ادامه داد: این بار کنگره در امامزاده یحیی بن زید(ع) برگزار می شود تا بزرگترین بزرگداشت این امامزاده که از نوادگان امام سجاد(ع) را در گنبد برگزار کنیم که اولین جلسه در فرمانداری ویژه برگزار شده است و مورد تاکید نماینده ولی فقیه در استان و استاندار محترم نیز می باشد.
حجه الاسلام جعفری اضافه کرد: دبیرخانه این کنگره بزرگ در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس تشکیل شده است و بزودی فعالیت آن آغاز می شود.
تعامل با رسانه جایگاه واقعی وقف را تببین کرده است.
qaboosnameh 2
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس در ادامه گفت: از زمانی که اوقاف با رسانه ها تعامل داشته است مجموعه اوقاف و و معرفی بقایع متبرکه رشد دو چندان دارد و مجموعه رسانه ها باعث شده است تا در دهه اخیر مردم بیشتر با بدنه وقف مأنوس شوند و خوشبختانه جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
وجود یک هزارو 465 موقوفه و بقعه متبرکه در شرق گلستان
حجه الاسلام جعفری اذعان کرد: در حوزه فعالیت پنج شهرستان گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه درشرق استان گلستان تعداد موقوفات این اداره را در حوزه فعالیت آن، یک هزارو 465 موقوفه و بقعه متبرکه داریم.
وی امامزاده یحیی بن زید(ع) را شاخص ترین امامزاده در بین 37 امامزاده حوزه فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس عنوان کرد.
مراسم رحلت پیامبر(ع) در امامزاده یحیی بن زید(ع) و  بقعه دیگر و دعای بعید به صورت محوری در امامزاده یحیی بن زید(ع) ، همایش لیبک یا رسول الله و دیدار با امام جمعه شهرستان های حوزه شرق گلستان را از مهمترین برنامه های دهۀ وقف نام برد.
وی همچنین گفت: عیادت از بیماران بیمارستان وقفی دکتر بسکی دیدار با خانواده های معظم شهدا و واقف ، نشست با روسای اتحادیه های صنفی و همایش یاوران وقف را از دیگر برنامه های این دهه عنوان کرد.
حجه الاسلام نصرالله جعفری به اجرای طرح فرهنگی " قدم های آسمانی تا امام مهربانی" نیز اشاره کرد که در دواستان خراسان شمالی 6 موکب و  5 موکب درخراسان رضوی برای پذیرایی از زائران امام رضا(ع) از سوی اداره اوقاف گنبدکاووس برپا شده است.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو